Τα δύο SUV που φιλοξενούμε στη δοκιμή αυτή είναι ικανά να σας πάρουν τα μυαλά. Είτε κινείστε εντός ασφάλτου, είτε εκτός δρόμου είναι πολύ ικανά, με δυνατές τετρακινήσεις αλλά και τους τουρμπάτους κινητήρες των 2,3 και 2,5 λίτρων που προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις.
Οι αισθητικές επεμβάσεις της Mazda έχουν τονώσει το σπορ χαρακτήρα του CX-7
Τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου παραμένει κορυφαίο, όμως η κατανάλωση είναι υψηλή
Το εσωτερικό έχει ανασχεδιαστεί, ενώ έχουν τοποθετηθεί νέα υλικά αναβαθμισμένης ποιότητας
Ο χώρος αποσκευών είναι της τάξης των 455 λίτρων
Mazda CX-7 2.3
Στο ανανεωμένο CX-7 η Mazda διατήρησε το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, επεμβαίνοντας μόνο σε σημεία της εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης, καθώς επίσης και σε ορισμένες αλλαγές στο πλαίσιο και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, που το καθιστούν ακόμη πιο ελκυστικό. Μπροστά συναντούμε τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με τη μεγαλύτερη γρίλια, ενώ οι προβολείς ομίχλης έχουν τοποθετηθεί κατακόρυφα. Στο πίσω μέρος το μεγαλύτερο σπόιλερ και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, ολοκληρώνουν την εξωτερική ανανέωση του μοντέλου. Ο αέρας ανανέωσης έχει περάσει και από το εσωτερικό του CX-7. Εκεί συναντούμε την επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα δύο επιπέδων, όπου στην κορυφή της έχουν τοποθετηθεί οι οθόνες πολλαπλών ενδείξεων και του συστήματος πλοήγησης (προαιρετικό). Οι αεραγωγοί της καμπίνας έχουν τροποποιηθεί, ενώ φέρουν και διακοσμητικά χρωμίου. Ο πίνακας οργάνων έχει νέα σχεδίαση σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, ενώ έχει τοποθετηθεί ένα εντελώς διαφορετικής αισθητικής τιμόνι. Όσον αφορά στα υλικά που συναντούμε στο εσωτερικό της καμπίνας, συνεχίζουν να είναι σκληρά, ωστόσο όμως είναι αναβαθμισμένης ποιότητας με πολύ καλή υφή, αποπνέοντας μια αίσθηση πολυτέλειας, και με τη συναρμογή των επιμέρους τμημάτων να κρίνεται ως πολύ καλή. Από άποψη χώρων, το ιαπωνικό SUV δεν έχει αλλαγές, έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενηθούν με ικανιποιητική άνεση ακόμη και 5 επιβάτες. Τέλος, ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 455 λτ.
Στο ανανεωμένο CX-7 η ιαπωνική εταιρεία έχει βελτιώσει τις αναρτήσεις και τα σημεία στήριξης αυτών, με σκοπό την αναβάθμιση της προσφερόμενης άνεσης, ενώ η ακαμψία του αμαξώματος έχει βελτιωθεί κατά 5%, μέσω των 31 επιπλέον συνδέσμων συγκόλλησης του αμαξώματος. Όσον αφορά στα επίπεδα θορύβου που εισέρχονται στην καμπίνα των επιβατών, έχουν μειωθεί με την προσθήκη έξτρα μονώσεων σε ορισμένα σημεία του αυτοκινήτου. Το ιαπωνικό SUV κινείται με εξαιρετική ευκολία στις υψηλές ταχύτητες, παρέχοντας καλή άνεση, ενώ τα επίπεδα θορύβου κρατούνται αρκετά χαμηλά. Η αίσθηση και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης παραμένουν πολύ καλές για την κατηγορία, ενώ η τετρακίνηση αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης κάτω από πίεση σε κλειστά κομμάτια. Τέλος, αν και ο 2,3 λτ. τούρμπο κινητήρας των 260 ίππων προσφέρει επιδόσεις που θα ζήλευαν άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, εκτοξεύει κατά περίπτωση την κατανάλωση σε υψηλά επίπεδα. H τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 41.990 ευρώ.
Οι μέτριες σε σκληρότητα αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες δεν περνούν με τη σειρά τους στο τιμόνι
Και στο δρόμο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εξαιρετικά
Όμορφο στη σχεδίαση είναι το εσωτερικό του μοντέλου. Καλή η ποιότητα των υλικών, όχι άριστη όμως η συναρμογή
Ο χώρος των αποσκευών στην περίπτωση του Forester είναι τα 450 λίτρα
Subaru Forester 2.5 XT
To Subaru Forester άφησε τον crossover χαρακτήρα του παρελθόντος και έχει πλέον έναν πιο SUV προσανατολισμό. Μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις, πιο ψηλό και πιο κομψό, είναι σε θέση να κερδίσει περισσότερους υποστηρικτές. Στο εσωτερικό, ο θάλαμος των επιβατών προέρχεται αυτούσιος από το Impreza τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε υλικά κατασκευής. Ξεχωρίζουν η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων και οι ασημί επενδύσεις, οι οποίες "σπάνε" το σκουρόχρωμο διάκοσμο. Παράλληλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει την ευχρηστία των επιμέρους χειριστηρίων της λιτής κεντρικής κονσόλας, την πολύ καλή θέση οδήγησης, με το αναπαυτικό κάθισμα και την επίσης πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Από πλευράς ποιότητας υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί, όχι όσον αφορά στη στιβαρή συναρμογή, αλλά στην επιλογή των σκληρών πλαστικών -και ειδικά αυτών στο κάτω τμήμα του ταμπλό και στις πόρτες- τα οποία δεν διαθέτουν την καλύτερη δυνατή όψη και υφή. Στο δρόμο από την άλλη το μοντέλο βασίζεται στο δάπεδο και στα μηχανικά μέρη του Impreza, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στους τομείς της άνεσης και της φιλικότητας στην οδήγηση.
Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση, σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα, εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση τόσο σε οδόστρωμα με συνεχόμενες ανωμαλίες, όσο και εκτός δρόμου σε κακοτράχαλες διαδρομές. Παράλληλα, η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων γίνεται με ασφάλεια, αφού στις μεγάλες ευθείες των εθνικών οδών παραμένει σταθερό, ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ σε μια διαδρομή με στροφές, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς, είναι οι αισθητές κλίσεις του αμαξώματος. Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων και 230 ίππων με τη βοήθεια τούρμπο δεν δείχνει να δυσκολεύεται ποτέ, όμως και εδώ η κατανάλωση φτάνει σε υψηλό επίπεδο πολύ εύκολα. Εκτός δρόμου η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (215 χλστ.) σε συνδυασμό πάντα με τη συμμετρική τετρακίνηση (Symmetrical All Wheel Drive) καθιστούν ιδιαίτερα ικανό. To εν λόγω σύστημα διαθέτει τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 στους δύο άξονες, ενώ το πίσω μπλοκέ (LSD) μεταφέρει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Η τιμή του Forester των 2,5 λίτρων ξεκινά από τις 33.500 ευρώ.
Εξοπλισμός - Τιμές Mazda
CX-7 Subaru
Forester 2.5
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ABS
Antispin/ESP / /
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) / /
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition - -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
Tιμή (ευρώ) 41.990 33.500
Έκδοση Grand Touring XT
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται
Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Mazda
CX-7 Subaru
Forester 2.5
Κυβισμός (κ. εκ.) 2.261 2.547
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 260/5.500 230/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 380/3.000 320/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,9 6,5
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 6,1 5,6
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 8,3 8,3
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210 214
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 40,8 42,9
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 10,2 10,5
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.675/1.872/1.645 4.560/1.780/1.700
Μεταξόνιο (χλστ.) - -
Βάρος (κιλά) 1772 1.554
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 455 450