Το CX-7, που όλοι έχουμε αγαπήσει για το σχήμα και τις επιδόσεις του, δέχτηκε πρόσφατα ένα διακριτικό, όσον αφορά στην εμφάνιση, face lift, αλλά και επεμβάσεις ουσίας στον κινητήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή, όμως, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο diesel κινητήρας που συμπλήρωσε την γκάμα των μηχανικών συνόλων.
Αναμφίβολα, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στα μηχανικά σύνολα και συγκεκριμένα στο νέο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος μάλιστα είναι και ιδιαίτερα οικολογικός! Κίνηση που αποσκοπεί να αυξήσει τις πωλήσεις του μοντέλου στην Ευρώπη (με εξαίρεση τη δική μας “πρωτοποριακή” χώρα, στην οποία απαγορεύεται η κίνηση diesel επιβατικών οχημάτων στις δύο μεγαλουπόλεις), αφού, κακά τα ψέματα, ένα μεγάλο ποσοστό Ευρωπαίων αγοραστών έχει αρχίσει, εδώ και αρκετά χρόνια βέβαια, να δείχνει μια ιδιαίτερη προτίμηση στα μηχανικά σύνολα πετρελαίου.
Καλές επιδόσεις και μέγιστη οικονομία
Κάτω από το καπό, λοιπόν, του Diesel CX-7 βρίσκεται ο γνωστός από το Mazda6 κινητήρας πετρελαίου 2.2 CRTD, ο οποίος με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 173 Ps στις 3.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Αν θέλουμε να κάνουμε μια γρήγορη σύγκριση με τον κινητήρα βενζίνης και να δούμε τις διαφορές τους, πρέπει να πούμε ότι ο πετρελαίου αποδίδει 87 Ps λιγότερα, αλλά 20 Nm ροπής και μάλιστα από αρκετά χαμηλότερο φάσμα στροφών. Επίσης, είναι κατά 2,7 δλ. πιο αργός στο να επιταχύνει το αμάξωμα από στάση στα 100 χλμ./ώρα, αλλά πιο γρήγορος κατά 2,5 δλ. όσον αφορά στην επιτάχυνση από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα με 6η σχέση στο κιβώτιο. Τέλος, συνολικά είναι κατά 2,9 λίτρα οικονομικότερος στα 100 χλμ., ενώ παράγει 44 γρ. CO2/χλμ. λιγότερα. Μιλώντας τώρα με τις τιμές των μετρήσεων, το βάρους 1.859 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 10,6 δλ., τιμή όχι και τόσο καλή σε σχέση με τα 7,9 δλ. που χρειάστηκε στην ίδια μέτρηση η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης. Το τράβηγμα του εν λόγω μηχανικού συνόλου είναι αρκετά καλό, αρκεί να βρίσκεσαι μέσα στο φάσμα των 2.000 έως 4.000 σ.α.λ. Σε αυτό το σημείο, όμως, πρέπει να προσθέσουμε και την πολύ καλή για την κατηγορία μέση κατανάλωση, η οποία δεν ξεπερνά τα 7,5 λτ./100 χλμ., ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε τα 10,4 λτ./100 χλμ. που είναι η μέση κατανάλωση της έκδοσης με το μηχανικό σύνολο βενζίνης. Όπως στα περισσότερα diesel μηχανικά σύνολα, έτσι και εδώ, ο συμπλέκτης είναι αρκετά βαρύς και ενδέχεται να κουράσει μέσα στην κίνηση, εξ ου και δεν θα λέγαμε όχι σε ένα αυτόματο κιβώτιο, παρά την πολύ καλή αίσθηση του ήδη υπάρχοντος μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Δυνατός και με οικολογικές ανησυχίες
Χάρη στα 400 Nm ροπής που διαθέτει το CX-7, κινείται σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς, αρκεί το στροφόμετρο να βρίσκεται μεταξύ των 2.000 και 4.000 σ.α.λ., με τον κινητήρα να παραμένει πολιτισμένος και ήσυχος σε σημείο που πολλές φορές να σε κάνει να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι σε όχημα με κινητήρα βενζίνης και όχι πετρελαίου. Ένα από τα σημαντικά γνωρίσματα του κινητήρα είναι ότι πληροί τις προδιαγραφές Euro 5, καταφέρνοντας να κρατά χαμηλά τους ρύπους, οι οποίοι ανέρχονται σε 199 γρ./100 χλμ. Τιμή που έχει επιτευχθεί εξαιτίας του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων, αλλά και με το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction). Tο τελευταίο χρησιμοποιεί μια φυσική χημική αντίδραση για τη διαχείριση των τοξικών οξειδίων του αζώτου (Nox). Αναλυτικότερα, η ουσία ονομάζεται Adblue και πρόκειται για μια υγρή ουρία αποθηκευμένη σε δεξαμενή 15,5 λίτρων κάτω από το χώρο αποσκευών, που ψεκάζεται με πίεση 5 bar στα καυσαέρια που φεύγουν από το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Το αποτέλεσμα είναι η ζέστη να μετατρέπει την ουρία σε αμμωνία, που με τη σειρά της διασπά τα Nox σε αβλαβές άζωτο και οξυγόνο. Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως η αποθηκευμένη ποσότητα Adblue διαρκεί για 20.000 χλμ. υπό κανονικές συνθήκες και συμπληρώνεται στα προγραμματισμένα service.
Δυναμική εμφάνιση – πλούσιο εσωτερικό
Με μερικές μικρές εξωτερικές επεμβάσεις, η Mazda ανανέωσε το CX-7 χωρίς να αλλοιώσει τα πολύ δυναμικά χαρακτηριστικά του. Στο εμπρός τμήμα τοποθετήθηκε ένας νέος προφυλακτήρας που διαθέτει μεγαλύτερη και πιο τραπεζοειδή κεντρική εισαγωγή αέρα με καινούργιες γρίλιες, δεξιά και αριστερά της οποίας έχουν τοποθετηθεί δύο κάθετες εισαγωγές αέρα που μάλιστα στο ανώτερο τμήμα τους φέρουν τους προβολείς ομίχλης. Στο πλαϊνό τμήμα, οι μόνες αλλαγές εντοπίζονται αφενός στις νέες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, οι οποίες γεμίζουν τους τεράστιους και ιδιαίτερα φουσκωμένους θόλους του αυτοκινήτου, αφετέρου στο χρωμιωμένο τμήμα στο κάτω μέρος του μαρσπιέ. Στο πίσω τμήμα ένας νέος προφυλακτήρας έχει τοποθετηθεί και διαφέρει από τον προηγούμενο κυρίως ως προς τα φώτα ομίχλης που βρίσκονται στην ίδια σειρά και κολλητά στους ανακλαστήρες. Η μόνη εμφανισιακή διαφορά ανάμεσα στην έκδοση πετρελαίου και στην έκδοση βενζίνης, είναι η διπλή απόληξη της εξάτμισης που υπάρχει στη δεύτερη. Μπορεί η εξωτερική εμφάνιση απλά να δέχτηκε κάποιες πινελιές, ο εσωτερικός διάκοσμος όμως έχει αλλάξει. Μία από τις πιο αισθητές αλλαγές αφορά στο τιμόνι, το οποίο έχει νέα σχεδίαση, ενώ διαθέτει ακόμα περισσότερα χειριστήρια για το χειρισμό των επιμέρους συστημάτων του εξοπλισμού άνεσης. Καινούργιος με τη σειρά του είναι και ο πίνακας των οργάνων, ο οποίος απέκτησε έναν πιο ευχάριστο στο μάτι φωτισμό, αλλά και μια πιο ευανάγνωστη σχεδίαση, που όμως δεν απαρνείται τις σπορ καταβολές της. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί επίσης στη μόνωση της καμπίνας των επιβατών, που έχει γίνει αρκετά πιο “ήσυχη”, χάρη στη νέα ηχομόνωση που έχει τοποθετηθεί, μειώνοντας σημαντικά τα επίπεδα θορύβου και καθιστώντας την κίνηση ακόμα και με υψηλές ταχύτητες ευχάριστη, καταφέρνοντας παράλληλα να απομονώσει τελείως τον κατά τ’ άλλα “ήσυχο” πετρελαιοκινητήρα. Τέλος, στο βασικό εξοπλισμό ανήκει το σύστημα Multi-Information Display (ΜΙD), το οποίο βρίσκεται στο δεύτερο επίπεδο της κεντρικής κονσόλας και απεικονίζει όλες τις βασικές λειτουργίες του οχήματος σε μία έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 4,1 ιντσών, παρέχοντας στον οδηγό τη δυνατότητα τοποθέτησης ενός συστήματος πλοήγησης.