[ +/- ] [ Τώρα είναι Τρί Απρ 16, 2024 18:09 ]

Mazda 5 1.8 - Ο ορισμός του οικογενειακού

Mazda 5 1.8 - Ο ορισμός του οικογενειακού

Δημοσίευσηαπό Apatsi την Σάβ Ιουν 28, 2008 20:39

Ένα από τα κορυφαία μεσαία πολυμορφικά, ασφαλές, άνετο, πρακτικό και ποιοτικό, το Mazda 5 έγινε ακόμα καλύτερο μετά την πρόσφατη ανανέωσή του, συνδυάζοντας την εξαιρετική πρακτικότητα και ευπλασία του εσωτερικού του με καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης και άνεση ακριβού σεντάν
Εικόνα

Η εμπορική επιτυχία ενός μοντέλου δεν εξαρτάται πάντα -δυστυχώς- από την αξία του. Αν ήταν έτσι, το Mazda 5 θα έπρεπε να είναι συνεχώς σε μια από τις 3 πρώτες θέσεις των πωλήσεων στα μεσαία πολυμορφικά. Δυστυχώς αυτό δεν συνέβη, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο ορθολογικά είναι τελικά τα κριτήρια του μέσου καταναλωτή και πόσο επηρεάζεται από στερεότυπα και προκαταλήψεις, που τον οδηγούν να κάνει επιλογές ακόμα και κόντρα στο συμφέρον του. Το αυτοκίνητο προφανώς είναι ένα προϊόν η αγορά του οποίου επηρεάζεται σημαντικά και από το συναίσθημα, πέρα από τα οικονομικά και τα τεχνικά στοιχεία . Σε ό,τι αφορά τα πολυμορφικά, όμως, μιλάμε για μία κατηγορία αυτοκινήτων που υποτίθεται ότι προσελκύουν αγοραστές οι οποίοι αγοράζουν κατεξοχήν με ορθολογικά κριτήρια, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην πρακτικότητα, τους χώρους, την ασφάλεια και την άνεση, παρά στη δημιουργία εντυπώσεων, τη «σινιέ» υπογραφή και άλλα παρόμοια.

Και στους τομείς από τους οποίους εξαρτάται η αξία ενός πολυμορφικού και θα έπρεπε -θεωρητικά- να εξαρτάται η εμπορική του πορεία, η Mazda πραγματικά αρίστευσε με το "5", που δικαιούται 100% τον χαρακτηρισμό του ως πολυμορφικού. Σε μια εποχή, μάλιστα, που αυτή η έννοια έχει ξεχειλωθεί τόσο, που χρησιμοποιείται ακόμα και για 5θέσια ή 4θέσια αυτοκίνητα με αμάξωμα «ενός όγκου» και αυξημένο ύψος χωρίς πολλές δυνατότητες προσθαφαίρεσης ή «διαίρεσης» και ανεξάρτητης ρύθμισης των καθισμάτων. Το Mazda 5 ήταν -κι εξακολουθεί να είναι- από τις πιο πολυμορφικές λύσεις που προσφέρονται στην αγορά, με το πρόσθετο πλεονέκτημα των συρόμενων πλευρικών θυρών, που πολλαπλασιάζει την πρακτικότητα και την ευκολία χρήσης του.

Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο, ότι όταν έφτασε η ώρα της ανανέωσης που γίνεται σε κάθε αυτοκίνητο κάπου στο μέσο της ζωής του, ελάχιστα πράγματα μπορούσαν να γίνουν για να το βελτιώσουν και οι συνολικές επεμβάσεις των μηχανικών της Mazda αφορούσαν λεπτομέρειες που απλώς βελτίωναν στα σημεία χαρακτηριστικά ήδη εξαιρετικά. Ένα από τα πιο βασικά είναι φυσικά και πάλι οι δύο μεγάλες συρόμενες πίσω πόρτες (ηλεκτρικές πλέον σε ορισμένες εκδόσεις), που διευκολύνουν την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα και η εντυπωσιακή ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου σε συνδυασμό με μία μόνιμη διαμόρφωση με 3 σειρές καθισμάτων. Το Mazda 5 μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 7 επιβάτες, περισσότερους δηλαδή απ' ότι στις περισσότερες ανταγωνιστικές προτάσεις, ενώ η κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού του οφείλεται κατ' αρχάς στη δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης της τρίτης σειράς καθισμάτων (που δεν είναι «πάγκος, αλλά δύο ανεξάρτητα καθίσματα) μέσα στο δάπεδο το χώρου αποσκευών (το οποίο παραμένει εντελώς επίπεδο). Έτσι αυξάνεται η χωρητικότητά του τελευταίου στα φυσιολογικά επίπεδα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, εξαιρετικά εύκολα μάλιστα, αφού αυτή η αναδίπλωση γίνεται με μία κίνηση, χωρίς να χρειαστεί καν να αφαιρεθούν τα (κανονικά) προσκέφαλα των καθισμάτων της τρίτης σειράς.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα του μεσαίου καθίσματος της δεύτερης σειράς (που είναι μικρότερο, αλλά με προσκέφαλο και αυτόματη ζώνη και φιλοξενεί άνετα ένα παιδί και πιο στριμωγμένα έναν όχι μεγαλόσωμο ενήλικο) να εξαφανίζεται μέσα στο ένα από τα άλλα δύο, τα οποία διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους κάτω από το «μαξιλάρι» τους! Η «πλάτη» του μπορεί να γίνει έτσι υποβραχιόνιο, προσφέροντας πιο άνετη μετακίνηση στους δύο πίσω επιβάτες, ενώ η αναδίπλωση του κάτω μέρους του μεσαίου καθίσματος αφήνει κενό χώρο για τη μεταφορά αντικειμένων. Τέλος, τα δύο ακραία καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι εντελώς αυτόνομα, καθώς είναι ρυθμιζόμενα και εμπρός-πίσω, αλλά κατά την κλίση της πλάτης.

Ανάλογα με το είδος των επιβατών λοιπόν (ενήλικες ή παιδιά) και τον σωματότυπό τους, μπορεί κανείς να ρυθμίσει έτσι τα καθίσματα, ώστε να κάθονται όλοι οι επιβάτες άνετα και να μη κουραστούν ούτε σ' ένα μακρινό ταξίδι. Ειδικά στη μεσαία σειρά με τα ρυθμιζόμενα (και κατά την κλίση της πλάτης) καθίσματα, ο χώρος για τα πόδια τούς επιτρέπει σχεδόν να καθίσουν ...σταυροπόδι! Οι άφθονοι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό (υπάρχουν μέχρι και ποτηροθήκες για την τρίτη σειρά καθισμάτων) κάνουν αυτή τη μετακίνηση ακόμα πιο άνετη και τονίζουν ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, όπως και τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Από την άλλη πλευρά, ακριβώς επειδή το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως 7θέσιο ακόμα και για μακρινές διαδρομές, γίνεται περισσότερο αισθητή η έλλειψη κάποιων αεραγωγών πίσω από τα εμπρός καθίσματα, που θα βελτίωναν την κατανομή κρύου αέρα το καλοκαίρι και ζεστού το χειμώνα προς τους πίσω επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών, όπως αρμόζει σ' ένα πραγματικό πολυμορφικό, είναι εξαιρετικά εύπλαστος, με χωρητικότητα και σχήμα που εξαρτώνται από τις ρυθμίσεις των καθισμάτων. Στην 7θέσια διάταξη είναι μικρός, μόλις 112 λίτρα, ενώ στην 5θέσια (με τα καθίσματα τραβηγμένα πίσω) φτάνει τα 426 λίτρα (μιλάμε πάντα για φόρτωση του αυτοκινήτου μέχρι τη γραμμή του πίσω παράθυρου, ώστε να μην εμποδίζεται η ορατότητα), χωρητικότητα που δεν είναι από τις μεγαλύτερες, αντιστοιχεί όμως σ' αυτή ενός καλού μεσαίου οικογενειακού σεντάν. Από εκεί και πέρα η δυνατότητα μετακίνησης των μεσαίων καθισμάτων προς τα εμπρός (με συνολική διαδρομή που φτάνει τα 27 εκατοστά), δίνει τη δυνατότητα ν' αυξηθεί ο χώρος αποσκευών μειώνοντας το χώρο για τα πόδια των επιβατών. Τέλος, κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών υπάρχει ένα μικρότερος χώρος με χωρίσματα, για τη μεταφορά μικρών αντικειμένων, χωρίς να ...περιφέρονται ελεύθερα μέσα στο «πορτ μπαγκάζ».

Εικόνα
Ποιοτικά προσεγμένο και εργονομικά σωστό, το εσωτερικό του Mazda 5 προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες του (που μπορεί να είναι μέχρι 7) και τεράστια ευελιξία στη διαμόρφωσή του

Η θέση οδήγησης θυμίζει επιβατικό αυτοκίνητο, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι και με συνεχή και όχι κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, έτσι ώστε τελικά να είναι απίθανο να μη βρει κάποιος τη θέση που τον βολεύει με μεγάλη ακρίβεια. Το Mazda 5 προσφέρει το πλεονέκτημα της ψηλής θέσης σε σχέση με το δρόμο που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των πολυμορφικών, σε συνδυασμό με μια πολύ καλή εργονομία, με αίσθηση και «διάταξη» επιπέδου καλού επιβατικού (η μοναδική μας ένσταση αφορά τη θέση του αναπτήρα, που χρειάζεται να κάνεις ...ανασκαφή για να τον βρεις!) Η ορατότητα προς τα έξω είναι γενικά καλή, αν όμως σηκωθούν (όπως πρέπει) τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών, περιορίζεται σημαντικά το οπτικό πεδίο μέσα από τον εσωτερικό καθρέφτη. Πολύ πρακτική είναι επίσης η θέση του μοχλού ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, αφού έτσι είναι κοντά στον οδηγό κι έχει μικρές διαδρομές στις αλλαγές των ταχυτήτων.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς υπάρχει ιδιαίτερη αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, ενώ με το "facelift' αναβαθμίστηκε η ηχομόνωση με τη χρήση νέων υλικών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο το αίσθημα ποιότητας και άνεσης που προσφέρει το εσωτερικό του αυτοκινήτου στους επιβάτες του. Το αυτοκίνητο δείχνει να έχει «γεροδεμένη» κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, που χαρακτηρίζεται από πλήρη έλλειψη τριγμών, αλλά τα πλαστικά του ταμπλό -αν και καλής ποιότητας- είναι σκληρά, κάτι που παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο-εργαλείο παρά σε κάτι «ακριβότερο». Η βασική έκδοση του Mazda 5 κοστίζει 21.990 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει (εκτός από το ABS, που υπάρχει πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα) αερόσακους μπροστινούς, πλευρικούς και κεφαλής, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, θερμαινόμενους ηλεκτρικούς καθρέφτες, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι και 4 ηχεία.

Ο κινητήρας 1.8 με τους 115 ίππους είναι απολύτως αποδεκτός για τη βασική έκδοση του αυτοκινήτου, χωρίς να προσφέρει σπουδαίες επιδόσεις, αλλά επιτρέποντας την οδήγηση με πολύ αξιοπρεπείς «οικογενειακούς» ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα. Η ισχύς του δεν είναι κορυφαία για τον κυβισμό του και τα όριά του φαίνονται όσο αρχίζεις να πλησιάζεις προς το όριο των στροφών του. Από την άλλη πλευρά έχει πολύ καλή ελαστικότητα, που κάνει ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το -καλό- κιβώτιο δεν έχει, ευτυχώς, μακριές σχέσεις. Είναι προφανές, με δεδομένο το γεγονός ότι άλλα μοντέλα της κατηγορίας ξεκινούν από τα 1.6 λίτρα με αντίστοιχη ισχύ, πως αυτός ο κινητήρας έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με εκείνους, λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Εκεί που το αυτοκίνητο ικανοποιεί απόλυτα (ακόμα περισσότερο από πριν, λόγω των βελτιώσεων στη γεωμετρία της ανάρτησης και των νέων αμορτισέρ), είναι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, που είναι πάντα ουδέτερη και προβλέψιμη, απόλυτα συμβατή με τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του, χωρίς να επηρεάζεται όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι εξαιρετική, η πίεση στη στροφή φέρνει σταδιακά φαινόμενα υποστροφής, τα οποία αντιμετωπίζονται αφήνοντας το γκάζι, οπότε το αυτοκίνητο απλώς επανέρχεται στην τροχιά του. Τα καλά φρένα και το ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι, συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό του. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο, όσο και ευχάριστο στην οδήγηση. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στον τομέα της άνεσης. Η ποιότητα κύλισης είναι ούτως ή άλλως εξαιρετική και το Mazda 5 είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας σε άνεση, θυμίζοντας καλό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σ' αυτόν τον τομέα.

Εικόνα
Κορυφαία ποιότητα κύλισης, υψηλού επιπέδου άνεση, πολύ καλή ηχομόνωση και ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά συνθέτουν ένα συνδυασμό που χαρακτηρίζει ένα από τα κορυφαία μεσαία πολυμορφικά της αγοράς

Το Mazda 5 ήταν ήδη κατά τη γνώμη μας ένα από τα κορυφαία μεσαία πολυμορφικά πριν την πρόσφατή ανανέωσή του, οπότε οι βελτιώσεις στα σημεία που έγιναν από τη Mazda απλώς το διατήρησαν στην κορυφή. Πρόκειται για ένα από τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες δυνατότητες αλλαγών στη διαμόρφωση του εσωτερικού, κάτι που συνδυάζεται με τεράστιους χώρους, την ασυνήθιστη και πολύ πρακτική λύση με τις δύο συρόμενες πίσω πόρτες που διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στο εσωτερικό και τη δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης με πολύ απλό τρόπο. Είναι δηλαδή ένα από τα πιο ...πολυμορφικά πολυμορφικά, ένα από τα αυτοκίνητα που δικαιώνουν την ύπαρξη της κατηγορίας. Και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την άνεση, αφού όλα αυτά συνδυάζονται με κορυφαία άνεση και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Προσφέρει δηλαδή έναν εξαιρετικό συνδυασμό όλων αυτών των χαρακτηριστικών που αποτελούν τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου.

YΠEP
- Χώροι
- Ευελιξία και ευκολία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
- Ελαστικότητα κινητήρα
- «Γεροδεμένη» κατασκευή
- Συρόμενες πίσω πόρτες
- Δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης
- Χώροι για μικροπράγματα


KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Έλλειψη εσωτερικών υποβραχιονίων στις συρόμενες πόρτες
- Έλλειψη αεραγωγών πίσω
- Χώρος αποσκευών μικρότερος του μέσου όρου στην 5θέσια διαμόρφωση


Πάνος Φιλιππακόπουλος ( auto-internet.gr )
Εικόνα

Pirgetos - Larissa
Άβαταρ μέλους
Apatsi    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 999
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 19:44
Τοποθεσία: Λάρισα
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 (01/2005)

Re: Mazda 5 1.8 - Ο ορισμός του οικογενειακού

Δημοσίευσηαπό Apatsi την Σάβ Ιουν 28, 2008 20:45

Περισσότερες φωτογραφίες από το Auto-Internet.gr

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Εικόνα

Pirgetos - Larissa
Άβαταρ μέλους
Apatsi    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 999
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 19:44
Τοποθεσία: Λάρισα
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 (01/2005)

Re: Mazda 5 1.8 - Ο ορισμός του οικογενειακού

Δημοσίευσηαπό Makisma την Δευτ Ιουν 30, 2008 21:42

Φαίνεται πολύ καλό για οικογενειακό αμάξι και θα συμφωνήσω σ αυτό που είπαν, οτι ανηκει σε μία κατηγορία αυτοκινήτων που υποτίθεται ότι προσελκύουν αγοραστές οι οποίοι αγοράζουν κατεξοχήν με ορθολογικά κριτήρια, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην πρακτικότητα, τους χώρους, την ασφάλεια και την άνεση, παρά στη δημιουργία εντυπώσεων, τη «σινιέ» υπογραφή και άλλα παρόμοια.
Οταν Κάποιος Σε Κατηγορεί Οτι Κάνεις Μόνο Οτι Θέλεις Εσύ, Συνήθως Εννοεί Οτι Δεν Κάνεις Οτι Θέλει Αυτός.
Makisma    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 12779
Εγγραφή: Παρ Μαρ 07, 2008 18:26
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 6 1.8 TOURING CLIMA HATCHBACK


Επιστροφή στο Mazda 5

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης