dancerman έγραψε:A.Mazdaios έγραψε:απο την αλλη νασο αν πουμε οτι περνει 1000ευρω ο μηχανικος που ειναι υπευθυνος την ωρα = 5ευρω καθαρα, 25 ημερομησθια με 8ωρο. καταλαβαινεται λοιπον ποσα βγαζει καποιος με 35 ευρω την εργατοωρα...
λιγα, πολυ λιγοτερα απο οσο νομιζεις.
τα εξοδα της επιχειρησης γενικα ειναι μεγαλα.
ας πουμε εργοδοτικες εισφορες , στο 1000αρικο ειναι σχεδον αλλα 500.
ασφαλιστικες εισφορες μαγαζατορα-"επιχειρηματια"
αγορα/αποσβεση/συντηρηση εξοπλισμου. στην ξεφτυλα ενα μικρο συνεργειο θελει 2 ανυψωτικα , μια ευθυγραμμηση, διαγνωστικο/α , τα κλασσικα εργαλεια του συνεργειου, τα ειδικα εργαλεια για διαφορους τυπους αυτοκινητων (χρονισμου, εξαρμωσης κιβωτιου κλπ) αεροσυμπιεστης, πλυντηριο εξαρτηματων , μηχανημα για πληρωση/εξαγωγη φρεον και μπορει να ξεχναω καποια - αν θελουμε να γινονται οι δουλειες στο μαγαζι και οχι να τριγυρνας απο δω και απο κει οπως κανουν μερικα μαστορια απο το λιντλ, το μηχανημα μετρησης καυσαεριων, συμβαση με υπηρεσιες απορριψης ελαιων και επικινδυνων υλικων (λαδια, στουπια, χημικα καθαρισμου κλπ) που προφανως ΔΕΝ απορριπτονται στα σκουπιδια και τα ομβρια.
το να πεις ανοιγω αυριο το πρωι συνεργειο για τα παραπανω (δηλαδη για 2 ανυψωτικα , ενα μικρο συνεργειο με τον μαστορα και αλλους 2 το πολυ υπαλληλους) ειναι κουβεντα και 50αρικο σφικτα σφικτα και με μεταχειρισμενο υλικο απο car.gr
ενα αλλο θεμα, ειναι ο χωρος. απο τους διαθεσιμους επαγγελματικης χρησης χωρους αυτοι που καλυπτουν βασικες προυποθεσεις για να γινουν συνεργεια ειναι λιγοι (προσβαση απο τον δρομο, εκταση τουλαχιστον 100τμ , υψος τουλαχιστον 5 μετρα , θεσεις σταθμευσεις εξωτερικα). Απο αυτους ακομα λιγοτεροι βγαζουν αδεια συνεργειου (ειτε για λογους χρησης γης , ειτε γιατι δεν θελουν οι ιδιοκτητες της πολυκατοικιας πχ). Κατ επεκταση το ενοικιο ειναι δυσαναλογα μεγαλυτερο απο το να ανοιξεις πχ ραφταδικο , παντοπωλειο , λογιστικο γραφειο κλπ.
αυτος ο χωρος οπως τον περιγραψαμε , θελει επαρκει φωτισμο , αερισμο και κλιματισμο (οχι με την εννοια "ειχες αρκουδισιο και στο χωριο σου βλαχο" αλλα με την εννοια να εχει εξω 5 βαθμους και να μπορεις να δουλεψεις χωρις μπουφαν, μην ξεχναμε οτι δεν μπορεις πρακτικα να εχεις χωρο που κλεινει καθως η πορτα που χρησιμοποιουν τα οχηματα ειναι και αυτη που χρησιμοποιουν οι ανθρωποι ενω επιπλεον εχεις κινητηρες που ενιοτε δουλευουν αρα θελεις να βγαλεις τα καυσαερια εξω) - αυτα θελουνε πολυ ενεργεια που μεγαλο μερος της απορριπτεται στο περιβαλλον. Επισης σπανια ενας χωρος καταστηματος (οπως χτιζονταν τα παλιοτερα χρονια) εχει επαρκη θερμομονωση.
κοινως αν υποθεσουμε οτι ο μαγαζατορας κανει χρηση 6 με 7 ωρες απο το 8ωρο του καθε εργαζομενου (ως χρηση εννοουμε την πραγματικη χρεωση προς τον πελατη) και καβατζωνει 25 ευρω απο καθε μια εξ αυτων συμφωνα με το πιο πανω σκεπτικο , ειναι με το ζορι 7000 ευρω (για δυο υπαλληλους και αν προλαβει να βαλει και αυτος χερι - που πρεπει να προλαβει αντε να πιασει τα 10000) για να καλυψει τα παραπανω και φυσικα τα δικα του προς το ζειν. Αν του μεινουν 2000 στην τσεπη* (συν το κερδος απο την εμπορεια ανταλλακτικων, που δεν ειναι μεγαλο καθως αυτα τα συνεργεια δεν εχουν δυνατοτητα να αγορασουν ποσοτητες που θα τους εξασφαλισουν καποια σοβαρη εκπτωση) θα ειναι θαυμα και αυτα για 12 μηνες , οχι 14 (που θα πληρωσει τους υπαλληλους) και με την προυποθεση να εχει καθε μερα δουλεια για να χρεωσει 17+ εργατοωρες (κοινως να γινεται της ποπης στο μαγαζι)
το 30+ ανα ωρα λοιπον για ενα συνεργειο αυτοκινητων δεν βγηκε τοσο στην τυχη , ουτε τα αφεντικα κυκλοφορουν με πορσικα και μερσεντε. Επισης δεν ειναι τυχαιο οτι καταστασεις του τυπου , μπαινω χειμωνα σε σκοτεινο μαγαζι που δουλευουν με μπαλαντεζα και πουλοβερ (δηλαδη το μονο που λειπει ειναι ενα βαρελι να καιει τα αποβλητα του συνεργειου για να ζεσταθει ο κοσμος) ειναι συνηθισμενες οταν η εργατοωρα ειναι κοντα στο 30αρι.
* το να ανοιγεις μια επιχειρηση με τοσο μεγαλο κοστος επενδυσης αλλα και μεγαλα τρεχοντα εξοδα , κινδυνους ζημιων κλπ και να πηγαινεις για 25000 το χρονο πρεπει να εισαι πολυ τολμηρος. αυτες οι καταστασεις γενικα ειναι δυσκολα διαχειρισιμες και στο θεμα που μας ενδιαφερει - την ποιοτητα της εργασιας - εχουν σοβαρες επιπτωσεις. οταν κανεις οικονομια στις συνθηκες που δουλευεις και στα εργαλεια που χρησιμοποιεις ειναι ευκολο να κανεις λαθος διαγνωσεις και να χρεωσεις τελικα περισσοτερα ανταλλακτικα απο οσα χρειαζονται.
Πας δηλαδη για εναν αισθητηρα στροφαλου που εχει 20 ευρω (λεμε τωρα) αλλα μεχρι να τον διαγνωσει ο μαστορας σε εχει χρεωσει 4 πολλαπλασιαστες και πριν φτασει να σε χρεωσει 4 μπεκ , ειναι τυχερος και του κοβει και βρισκει τον αισθητηρα στροφαλου και ψαχνει μια δικαιολογια για την περιπτωση που του ζητησεις τα ρεστα. Εντωμεταξυ αποτα 80 ευρω πες της πραγματικης ζημιας μεχρι τα 300 που πηγε με το λαθος δεν ειναι οτι θα βγαλει σημαντικο κερδος (εκτος αν το κανει απο προθεση) αφου τις παραπανισιες ωρες στην διαγνωση και δοκιμη πρακτικα δεν χρεωνονται στον πελατη στο συνολο τους (το οτι εισαι τρομπας και σου πηρε 6 ωρες να καταλαβεις οτι πρεπει να αλλαξεις 2 πραμματα που θελουν μονο 2 ωρες δε σημαινει οτι θα πληρωθεις και τις 6) ενω οταν ζητας τετοια ποσα απο εναν κατοχο οχηματως 10+ετιας εισαι πιο φειδωλος γιατι θα πονεσουν πολυ και δε θα ξαναπατησει.
Σε αυτο το σημειο παραδεχτηκα την οργανωση που εχουν τα καθετα της μερσεντες η οποια χρεωνει 55 ευρω την ωρα (+φπα) , ειναι καραpremium εταιρια αλλα πρακτικα η συντηριση ενος w211 ειναι οικονομικοτατη , ταχυτατη και οι διαγνωσεις γινονται αμεσα (μικρο κοστος) χωρις αν και εφοσον και μηπως ειναι κατι αλλο. (βοηθαει βεβαια και ο τροπος που δουλευει το διαγνωστικο συστημα , που λιγη σχεση εχει με τα δικα μας)
τα δυο μου λεπτα του ευρω