[ +/- ] [ Τώρα είναι Κυρ Απρ 28, 2024 19:50 ]

Ο Mosley δεν έχει τελειώσει ακόμη με τις περικοπές

Ο Mosley δεν έχει τελειώσει ακόμη με τις περικοπές

Δημοσίευσηαπό stelios.mazda3club την Δευτ Ιαν 12, 2009 00:58

Ο Mosley δεν έχει τελειώσει ακόμη με τις περικοπές
Παρασκευή, 09 Ιανουάριος 2009 21:53

Ο Πρόεδρος της FIA Max Mosley ζήτησε να γίνουν και άλλες περικοπές στην F1 πέρα των ισχυουσών συμφωνιών μεταξύ της FIA και του Συνδέσμου Ομάδων Φόρμουλα 1 (FOTA). Σε μια επιστολή του προς τον Πρόεδρο της FOTA Luca di Montezemolo ο Mosley προτείνει διάφορες αλλαγές στην F1 για να μειωθεί το κόστος για τις ομάδες.

Ο Mosley προτείνει κάποιες αλλαγές για την σαιζόν του 2010. Το ανώτατο όριο στροφών θα πρέπει να μειωθεί στις 17.000. Η εξέλιξη των κινητήρων παγώνει τελείως μέχρι το 2013 όπως έχει ήδη συμφωνηθεί, και για τις δοκιμές τίθεται το όριο των 15.000 χλμ. ανά έτος, συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμών που γίνονται τις Παρασκευές.



Ολόκληρη η επιστολή του Mosley στην FOTA:



Αγαπητέ Luca



ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ



Μετά το e-mail του Charlie της 3ης Ιανουαρίου, θεωρώ ότι θα είναι χρήσιμο να του εκθέσω την παρούσα κατάσταση όπως τη βλέπουμε εμείς.



Μερικά γενικά σημεία



Πρώτον, ακόμη και πριν την οικονομική κρίση, η F1 δεν ήταν βιώσιμη. Το κόστος ήταν τόσο υψηλό που εδώ και κάποιο διάστημα έχουμε κενές θέσεις στο Πρωτάθλημα. Δεύτερον, είναι αδύνατο να μειώσουμε ουσιαστικά το κόστος χωρίς σημαντικές αλλαγές. Αναπόφευκτα, σχέδια κοντά στην καρδιά μας, εγκαταστάσεις και δυστυχώς ακόμη και άτομα πρέπει να φύγουν. Τρίτον, το γεγονός ότι πρόσφατα έγινε επένδυση σε ακριβές εγκαταστάσεις δεν είναι επιχείρημα για να τις διατηρήσουμε σε λειτουργία. Εκείνα τα χρήματα ξοδεύτηκαν. Αυτό που πρέπει να αποφύγουμε είναι να αναγκάζουμε άλλους να ξοδεύουν επιπλέον χρήματα για να τις διατηρήσουμε. Τέταρτον, δεν υπάρχει κανένα λογικό επιχείρημα για την υποστήριξη διαρκούς χρήσης στην F1 ακριβών τεχνολογιών που δεν έχουν καμία εφαρμογή εκτός του αθλήματος και είναι άγνωστες (οπότε δεν έχουν και κανένα ενδιαφέρον) στον γενικό πληθυσμό.

ΕΙΔΙΚΑ

2009

Οι αλλαγές στους Κανονισμούς του 2009 που συμφωνήθηκαν στη συνεδρίαση της 10ης Δεκεμβρίου θα βοηθήσουν πολύ. Θα χρειαστούμε λεπτομερείς προτάσεις για κάποια θέματα, ειδικά για τον περιορισμό χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας σε 8 ώρες την ημέρα, 5 μέρες την εβδομάδα (που απ’ ότι καταλαβαίνουμε έχει συμφωνηθεί μεταξύ των ομάδων) εάν είναι να επιβληθεί ως κανονισμός, αλλά τα περισσότερα είναι στη θέση τους.

Είμαστε έτοιμοι να συμφωνήσουμε και σε περαιτέρω μέτρα μείωσης κόστους για το 2009 εάν αυτά βρίσκουν σύμφωνες όλες τις ομάδες.

2010

Οι πραγματικά μεγάλες αλλαγές θα γίνουν το 2010.

Κινητήρες

- Το όριο στροφών θα μειωθεί στις 17.000 από το 2010 και μετά,

- ο συγχρονισμός των κινητήρων θα περιοριστεί, το πολύ, σε χοάνες και ακροφύσια ψεκασμού (μόνο αλλαγή θέσεων), εκτός των κινητήρων της Cosworth, που επειδή έχασε τον τελευταίο συγχρονισμό, θα της επιτραπεί να κάνει γενικές αλλαγές εντός περιορισμένου προϋπολογισμού,

- η εξέλιξη των κινητήρων θα παγώσει τελείως μέχρι το 2013, όπως ήδη συμφωνήθηκε,

- οι δοκιμές θα περιοριστούν σε 15.000 χλμ. το χρόνο, συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμών που γίνονται τις Παρασκευές.

Βάσει αυτών, η Cosworth θα μπορεί να παρέχει ανταγωνιστικούς κινητήρες από το 2010 για κάτω των 5 εκ. ευρώ ανά σαιζόν ανά ομάδα, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης κατά τους αγώνες, δεδομένου ότι θα λάβει εντολές να εφοδιάσει τουλάχιστον τρεις ομάδες μέσα στις επόμενες μία με δύο εβδομάδες.

Οι τωρινοί κανονισμοί θα συνεχίσουν να ισχύουν, έτσι δεν θα υπάρχουν παρεμβάσεις με τρέχουσες συμφωνίες για την παροχή κινητήρων. Επιπλέον, η μείωση στις 17.000 στροφές θα επιτρέψει περαιτέρω μείωση κόστους για τους υπάρχοντες προμηθευτές κινητήρων.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Έχουμε πρόθεση να γίνει προϋπόθεση συμμετοχής για το Πρωτάθλημα του 2010 η συμφωνία μιας ομάδας με την XR για την προμήθεια προτύπου κιβωτίου ταχυτήτων σύμφωνα με την προσφορά της XR. Εκτιμούμε το γεγονός ότι κάποιες ομάδες θα ήθελαν να διατηρήσουν τις υπάρχουσες συμφωνίες τους και/ή να χρησιμοποιήσουν εσωτερικά πρότυπα, αλλά η χρήση ενός στάνταρ κιβωτίου ταχυτήτων είναι ένας προφανής τρόπος να εξοικονομηθούν αξιόλογα ποσά χωρίς να επηρεάζονται άλλες σημαντικές πλευρές του αθλήματος. Για να μην υπάρξουν δυσκολίες στην αλληλεπίδραση του κιβωτίου με το κάτω μέρος του μονοθεσίου, θα χρειαστούμε και ένα πρότυπο underbody. Και πάλι, αυτό δεν θα επηρεάσει το θέαμα αλλά θα εξοικονομήσει ακόμη περισσότερα χρήματα και θα εξαλείψει διάφορα προβλήματα στο έλεγχο.

Σασί

Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα σας παρουσιάσουμε μια λίστα με ανταλλακτικά σασί και συστήματα τα οποία, από το 2010 και μετά, θα είναι τα μόνα στοιχεία του σασί που θα μπορούν να αναπτυχθούν. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του σασί θα είναι είτε πρότυπα είτε χωρίς εξέλιξη. Θέλουμε να αναπτύξουμε αυτή τη λίστα σε συνεργασία με την FOTA αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι θα περιλαμβάνει δραστικές περικοπές Έρευνας και Ανάπτυξης σε σχέση με το σασί οπότε και πολύ σημαντική μείωση κόστους. Εάν είναι προϊόν προσεκτικής μελέτης, θα μειώσει και την ανάγκη χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και των εξομοιωτών.

Σαββατοκύριακο αγώνων

Θα θέλαμε η FOTA να προτείνει περαιτέρω τρόπους μείωσης κόστους για τα σαββατοκύριακα των αγώνων, πάντα δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση από περιοχές που είναι αθέατες στο κοινό και δεν έχουν επιπτώσεις στην ασφάλεια.
KERS
Καμιά ομάδα δεν υποχρεούται να τοποθετήσει το KERS. Είναι επίσης ανοιχτό στις ομάδες το ενδεχόμενο να συμφωνήσουν στην τοποθέτηση πρότυπου συστήματος, ή να μην συμφωνήσουν για την τοποθέτησή του καθόλου. Όλο και περισσότερο κλίνουμε προς την άποψη να απαγορευτεί η χρήση χημικών συσσωρευτών (ειδικά μπαταριών) στην F1 λόγω της ακαταλληλότητας των διαθέσιμων μπαταριών. Τουλάχιστον δύο μηχανικά ή ηλεκτρομηχανικά συστήματα αναπτύσσονται για την F1 και ίσως υπάρξουν και άλλα καθώς και υδραυλικά συστήματα. Η F1 θα επωφελούνταν από συστήματα με μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα υπάρχοντα 400KJ, 60KW (π.χ. μέγιστη αποθήκευση 2MJ, είσοδος 150KW, έξοδος 100KW), τα οποία θα είναι πολύ μικρά και ελαφριά, που είναι απαραίτητο για την F1. Αυτά τα νούμερα είναι θεωρητικά εφικτά με μηχανικές συσκευές, αλλά δεν είναι πραγματοποιήσιμα στο άμεσο μέλλον με χρήση μπαταριών και/ή πυκνωτών. Τέτοιες μη χημικές συσκευές, εάν αναπτυχθούν επιτυχώς, θα επηρεάσουν σημαντικά τις οδικές μεταφορές και άλλες εφαρμογές τους.

Αυτό είναι ένα θέμα που θα επιθυμούσαμε να ερευνήσουμε σε βάθος με την FOTA. Συγκεκριμένα θα θέλαμε να εξετάσουμε το πώς η εξαιρετική μηχανική ικανότητα της F1 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπτυχθεί το KERS χωρίς να προκύπτει αξιόλογο κόστος για τις ομάδες.

Ελαστικά

Κατά τα φαινόμενα, πολλά χρήματα ξοδεύονται για την επίτευξη κατανομής βάρους που μπορεί να βγάλει τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις με βάσει τα υπάρχοντα πλάτη ελαστικών. Θα θέλαμε να συζητήσουμε με την FOTA μια πιθανή αλλαγή στην αναλογία πλάτους εμπρός-πίσω με την προοπτική να εξαλειφθεί αυτό το πρόβλημα. Ταυτόχρονα θα θέλαμε να εξετάσουμε με την Bridgestone και την FOTA την πιθανότητα να εισάγουμε ενώσεις που δεν θα παράγουν «σβώλους».

Περιορισμός Προϋπολογισμού

Απ’ ότι αντιλαμβανόμαστε το θέμα ξανασυζητείται στην FOTA. Είναι πολύ ελκυστική η ιδέα ότι κάθε ομάδα θα έχει το ίδιο ποσό χρημάτων, έτσι ώστε η επιτυχία να είναι απλά αποτέλεσμα διανοητικής ικανότητας. Αν επιβληθεί κατάλληλα, θα είναι ένα πολύ δίκαιο σύστημα. Όντως από μια πλευρά είναι εξίσου άδικο να έχει μια ομάδα πολύ περισσότερα χρήματα από την αντίπαλή της, όσο άδικο είναι να έχει μεγαλύτερο κινητήρα. Θα θέλαμε να το αναπτύξουμε αυτό περισσότερο με την FOTA. Ίσως με τις παρούσες συνθήκες, ένας εθελοντικός περιορισμός να δουλέψει, γιατί κανένας κατασκευαστής του οποίου το Δ.Σ. έχει υπογράψει το συμφωνημένο ποσό, δεν θα επιτρέψει επιπλέον κρυφά έξοδα, ενώ ανεξάρτητες ομάδες πιθανόν να μην έχουν πρόσβαση στα απαραίτητα μετρητά.

Το «Θέαμα»

Το μεγαλύτερο παράπονο από τους οπαδούς των αγώνων είναι η έλλειψη προσπεράσεων και αγώνα ρόδα-με-ρόδα. Αλλαγές στους κανόνες αεροδυναμικής προτάθηκαν από ένα γκρουπ κορυφαίων ειδικών των ομάδων και θα ισχύουν από το 2009. Θα φανεί εάν αυτές συν οι έξτρα 80 hp από το KERS θα βοηθήσουν στις προσπεράσεις. Προτάθηκαν επίσης αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς όπως ολικώς ή μερικώς ανεστραμμένες πίστες, αντιστοίχηση θέσεων εκκίνησης με παρτίδες, κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στον οδηγό με τις περισσότερες νίκες και λοιπά. Καμία από αυτές τις προτάσεις, όμως, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ότι όταν το γρηγορότερο μονοθέσιο περάσει μπροστά, τείνει να ξεμακρύνει πολύ. Οπότε καμία από αυτές τις προτάσεις δεν προάγει τον κοντινό, ρόδα-με-ρόδα αγώνα.

Έχουμε σκοπό να ζητήσουμε τη βοήθεια της FOTA για να ερευνήσουμε τη χρήση κινητών συσκευών αεροδυναμικής. Εάν επηρεάζουν ριζικά, θα μπορούν να δώσουν σε ένα μονοθέσιο που ακολουθεί ένα άλλο πλεονέκτημα απόδοσης επειδή βρίσκεται πίσω. Με πιο πρωτόγονο τρόπο, έτσι συνέβαινε τη δεκαετία του ’60, όταν ένα μονοθέσιο πήγαινε «καροτσάκι» και έχανε άνωση οπότε ήταν γρηγορότερο στο κατόπι ενός άλλου μονοθεσίου. Το αποτέλεσμα ήταν αγώνας ρόδα-με-ρόδα και οι αποκαλούμενες slip-stream πίστες, για παράδειγμα η pre-chicane πίστα της Monza. Χρησιμοποιώντας τη μοντέρνα τεχνολογία, κινητές συσκευές αεροδυναμικής μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δώσουν στο μονοθέσιο περισσότερο κάθετη δύναμη και μικρότερη οπισθέλκουσα όποτε συναντά αναταράξεις αέρα. Έτσι μπορεί να υπάρξουν αγώνες ρόδα-με-ρόδα σε οποιοδήποτε τύπο πίστας. Θα απαιτεί, όμως, αξιόλογες (πιθανόν αυτόματες) κινητές συσκευές αεροδυναμικής.

Το Μέλλον

Όπως προαναφέρθηκε, οι οικονομικοί φραγμοί για τη συμμετοχή ήταν ήδη πολύ υψηλοί και πριν την παρούσα οικονομική κρίση. Είχαμε ένα Πρωτάθλημα εξαρτώμενο από την προθυμία των παγκόσμιων βιομηχανιών αυτοκινήτων να συνεχίσουν να ξοδεύουν τεράστια ποσά στην F1 και τις λίγες εναπομένουσες ανεξάρτητες ομάδες (με μία εξαίρεση) απολύτως βασιζόμενες στην γενναιοδωρία των δισεκατομμυριούχων ιδιοκτητών τους. Με τις παρούσες συνθήκες, θα ήταν τρέλα να θεωρήσουμε ότι αυτό μπορεί να συνεχιστεί. Το κόστος πρέπει να μειωθεί σε σημείο όπου μια ανεξάρτητη ομάδα με καλή διαχείριση να μπορεί να λειτουργήσει κερδοφόρα με μόνο τα χρήματα που της δίνει η FOM και μέτριο επίπεδο χορηγών. Είναι ο μόνος τρόπος να διαφυλάξουμε το Πρωτάθλημα και να επιτρέψουμε σε καινούριες ομάδες να εισέλθουν για να γεμίσουν τα κενά, καθώς επίσης και να αντικαταστήσουν αυτούς που φεύγουν.
Η ίδια η FIA δεν θα μειονεκτήσει οικονομικά από την κατάρρευση της F1, αλλά θα υποφέρει με άλλους τρόπους. Όπως και να έχει, πιστεύουμε ότι έχουμε καθήκον να κάνουμε οτιδήποτε κρίνουμε απαραίτητο για να διατηρήσουμε το Πρωτάθλημα για τους διαγωνιζόμενους, τους δικαιούχους διαφημιστικών δικαιωμάτων και γενικά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έτσι είμαστε διατεθειμένοι να λειτουργήσουμε δραστικά. Ελπίζουμε ότι, παρ’ όλες τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν τώρα, όλες οι ομάδες θα συνεχίσουν το 2010 και θα συμμετέχουν. Αλλά όπως ήδη δηλώσαμε, θα είμαστε έτοιμοι να αναγνωρίσουμε κάποιον ανεξάρτητο διαγωνισμό σε περίπτωση που κάποιες ομάδες προτιμήσουν να προχωρήσουν μόνες τους.

Ελπίζουμε στην υποστήριξη της FOTA στις ενέργειες που κάνουμε και την άπλετη βοήθειά σας στην λήψη των αποφάσεων που δεν έχουν παρθεί ακόμη.

Με τις καλύτερες ευχές

Με εκτίμηση

Max Mosley
mazda3 Hatchback Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
stelios.mazda3club    
1,9 Bar
1,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 3807
Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 11:47
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: mazda 3 2004

Επιστροφή στο F 1

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης