Oι τελευταίες ειδήσεις των τριών καινούργιων ομάδων 3/9/2009
Tο 2010, η Formula 1 θα υποδεχθεί τρεις καινούργιες ομάδες: την US F1, την Campos και την Manor. Aυτή τη στιγμή, οι τρεις ομάδες βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας με την US F1 να θεωρείται η καλύτερα προετοιμασμένη, τουλάχιστον σύμφωνα με τις ειδήσεις που προκύπτουν από αυτήν. Αντίθετα, η Manor είναι η πιο μυστικοπαθής, με πολύ λίγες λεπτομέρειες να αποκαλύπτονται για τα σχέδιά της. Κάπου στη μέση, βρίσκεται και η Campos. Kαι οι τρεις ομάδες θα χρησιμοποιούν κινητήρες Cosworth, όπως απαίτησε από αυτές η FIA, για να γίνουν δεκτές στη Formula 1...
US F1H US F1, θα αποτελέσει την πρώτη ομάδα των ΗΠΑ έπειτα από την προσπάθεια της Haas-Beatrice που έληξε άδοξα το 1986. Διευθυντές της νεοϊδρυθείσας ομάδας είναι ο Peter Windsor και ο Ken Anderson. O Βρετανός, αποτελεί τα τελευταία χρόνια διάσημο δημοσιογράφο του χώρου, έχει διατελέσει και ως μάνατζερ οδηγών, καθώς και ως λειτουργικό στέλεχος των Williams και Ferrari τη δεκαετία του '80. Ο Αμερικανός τεχνικός έχει διατελέσει τεχνικός διευθυντής στη Ligier και της Onyx τη δεκαετία του '80 (ενώ έχει συνεργαστεί και με τη Williams) ενώ μονοθέσιά του έχουν κατακτήσει τη νίκη 5 φορές στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης και τέσσερα πρωταθλήματα IRL. Η βάση της βρίσκεται στο Charlotte της Νότιας Καρολίνας, όπου εδώ και μερικούς μήνες έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της ομάδας Joe Gibbs Racing που τις χρησιμοποιούσε μέχρι πρότινος για την εμπλοκή της στους αγώνες NASCAR, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας ομάδας Formula 1, με την προσθήκη του κατάλληλου εξοπλισμού. Η ομάδα θα κάνει χρήση της υπερσύγχρονης αεροδυναμικής σήραγγας Windshear που βρίσκεται στη Νότια Καρολίνα και άνοιξε τις πύλες της τον Ιούλιο του 2008 (και ήδη χρησιμοποιηθεί από τουλάχιστον μια ομάδα της Formula 1) και μέρος της ανήκει στον ίδιο τον Anderson. Η US F1 επιθυμεί να διαθέτει και μια ευρωπαϊκή και εξετάζει το ενδεχόμενο της ισπανικής πίστας Aragon καθώς και αυτό του Paul Ricard στη Γαλλία.
Eντός του Αυγούστου, το προσωπικό της US F1 αυξήθηκε από τα 20 στα 50 άτομα, με τελικό στόχο τα 100. Επίσης, μέσα στον μήνα που πέρασε, ξεκίνησε και η κατασκευή του πρώτου πλαισίου του μονοθεσίου της ομάδας, το οποίο θα μπορεί να πατήσει στο έδαφος στα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τον Οκτώβριο θα προστεθεί και το αμάξωμα.
Η US F1 έχει εξασφαλίσει και το βασικό χρηματοδότη της, στο πρόσωπο του συνιδρυτή και γενικού διευθυντή του YouTube, Chad Hurley, ο οποίος έπειτα από την πώληση της εταιρίας στην Google το 2006 έναντι 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι πολυεκατομμυριούχος. Ο Hurley, ο οποίος βοήθησε στην ανάπτυξη από την αρχική μορφή του YouTube στην πολυεθνική επιχείρηση που αποτελεί τώρα, θα συμβουλεύει την ομάδα σε θέματα ανάπτυξης, εύρεσης χορηγών και προσέγγισης του Τύπου.
Όσον αφορά τους οδηγούς της, η US F1 έχει παραδεχθεί ότι πιθανοί υποψήφιοι οδηγοί της είναι οι Alex Wurz και Pedro de la Rosa. Αμφότεροι διαθέτουν συμβόλαιο οδηγού δοκιμών (ο Αυστριακός με την Brawn και ο Ισπανός με την McLaren) το οποίο λήγει φέτος, ωστόσο ο de la Rosa φαίνεται να κλίνει πιο πολύ προς την Campos για την αγωνιστική του επιστροφή, αφήνοντας τον Wurz ως την πιθανότερη επιλογή οδηγού του οποίου η εμπειρία στην εξέλιξη ενός μονοθεσίου θα βοηθήσει την ομάδα. Η ομάδα διέψευσε τις φήμες που την ήθελαν να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Jacques Villeneuve, ενώ κάποια πρόσωπα κοντινά προς των πολυπρωταθλητή στο WRC Sebastian Loeb προσέγγισαν την ομάδα. Η US F1 έχει δηλώσει ότι δίπλα σε έναν έμπειρο οδηγό θέλει να έχει έναν Αμερικάνο και το όνομα του 21 ετών αγωνιζόμενου στη Formula Atlantic και τα Indy Lights Jonathan Summerton, να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων υποψήφιων.
Όλες οι καινούργιες ομάδες έχουν λάβει γνώση των διαδικασιών μέσω των οποίων μπορούν να γίνουν μέλη της FOTA και η US F1 είναι η πρώτη που έκανε αίτηση για αυτό το δικαίωμα. Ο σύνδεσμος των ομάδων θα αξιολογήσει την αίτηση της US F1 κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου του Ιταλικού Grand Prix.
CamposΗ Campos ιδρύθηκε το 1998 από τον πλέον 48χρονο παλαίμαχο Ισπανό οδηγό της Formula 1 (μεταξύ 1987 και 1988), Adrian Campos (ο οποίος αποτέλεσε στο παρελθόν και μάνατζερ του Fernando Alonso). Στη δεκαετή ιστορία της, η ισπανική ομάδα έχει συμμετάσχει σε διάφορα πρωταθλήματα, όπως το GP2 και η Formula 3 Euro Series. H Campos θα αποτελέσει την πρώτη ισπανική ομάδα στην ιστορία της Formula 1 και θα τη διαχειρίζεται σε συνεργασία με την Meta Image, ένα αθλητικό πρακτορείο που βασίζεται στη Μαδρίτη και ασχολείται με το μάνατζμεντ, την προσέλκυση χορηγών, τις δημόσιες σχέσεις και το μάρκετινγκ. Ήδη, ως διευθύνων σύμβουλος και υποδιευθυντής ομάδας έχει προληφθεί ο Daniele Audetto, o οποίος έχει εκτίσει μάνατζερ της Ferrari τη δεκαετία του '70, διευθυντής του εγχειρήματος της Lamborghini στη Formula 1 από το 1989 έως το 1993, με θητεία στην Arrows τη Renault και την Super Aguri. Επίσης έχει προσληφθεί και ο Rob Newman στην ομάδα, της οποίας η βάση βρίσκεται στη Βαλένθια, σε εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται τώρα από την ομάδα του GP2, η οποία θα μετακομίσει από εκεί το Σεπτέμβριο, για να πραγματοποιηθούν οι αναβαθμίσεις.
Το μονοθέσιο θα κατασκευάσει η Dallara, η ιταλική εταιρία κατασκευής μονοθεσίων για θεσμούς όπως το GP2, η Formula 3, World Series by Renault, IRL, Indy Lights, Grand Am. Η βασιζόμενη στην Parma εταιρία συμμετείχε στη Formula 1 από το 1988 έως το 1992, κατασκευάζοντας μονοθέσια για τη Scuderia Italia, το 1998 κατασκεύασε ένα μονοθέσιο για τη Honda (που παρέμεινε σε στάδιο δοκιμών) και το 2006 συνεργάστηκε με την Midland. Επίσης, η Campos έχει συνάψει συνεργασία και με την Xtrac. To Μάρτιο ξεκίνησε ο σχεδιασμός του μονοθεσίου της Campos, το πρώτο μοντέλο του οποίου εισήλθε στην αεροδυναμική σήραγγα τον Ιούλιο. Στόχος είναι το μονοθέσιο να είναι έτοιμο για δοκιμές γύρω στη 10η Ιανουαρίου 2010, έχοντας περάσει τα
test το Νοέμβριο, έτσι ώστε αν υπάρχει ανάγκη επανασχεδιασμού κάποιου εξαρτήματος να υπάρχει αρκετός χρόνος. Η Dallara έχει προσλάβει για τη δημιουργία του μονοθεσίου της Campos τον αεροδυναμιστή Ben Agathangelou (ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν στις Tyrrell, Benetton, Jaguar/Red Bull και Honda/Brawn), καθώς και τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Minardi/Toro Rosso, Gabriele Tredozi. Επίσης, έχει προσληφθεί και τεχνικός διευθυντής, του οποίου η ταυτότητα δεν είναι δυνατό να γίνει γνωστή ακόμα, αφού εργάζεται σε άλλη ομάδα. Πενήντα υπάλληλοι της Dallara εργάζονται επάνω στο εγχείρημα της Campos και ο τελικός στόχος είναι να φτάσουν τα 80. Η Dallara έχει κανονίσει τις συμφωνίες με τους προμηθευτές των επιμέρους εξαρτημάτων, ωστόσο η συναρμολόγηση των μονοθεσίων θα γίνεται στην Ισπανία.
Μετά το πέρας ενός χρόνου στη βάση στη Βαλένθια, η Campos θα ψάξει για νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα ονομάζονται Campos/Dallara, όπως θα ονομάζεται και το μονοθέσιο και όλες οι διαδικασίες για τη δημιουργία του μονοθεσίου θα διεξάγονται στον ίδιο χώρο. Τελικός στόχος της ομάδας είναι το προσωπικό της να αποτελείται από 200 άτομα.
Η ομάδα έχει αναφέρει τη δυσαρέσκειά της με το γεγονός ότι οι κανονισμοί για την επόμενη σεζόν έχουν αλλάξει σημαντικά, με την αφαίρεση του προαιρετικού ορίου budget, γεγονός που έκανε τους επενδυτές της ομάδας να σκέφτονται την αποχώρηση (και ενώ είχαν επενδύσει 8 εκατομμύρια ευρώ). Η ομάδα λειτουργεί με ένα μικρό budget και το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει την προσπάθεια εύρεσης χορηγών και παράλληλα τις συμφωνίες με τους οδηγούς της.
Από τους υψηλότερους στόχους της ομάδας είναι να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του δοκιμαστή της McLaren, Pedro de la Rosa, καθώς είναι Ισπανός και έχει μεγάλη εμπειρία στην εξέλιξη μονοθεσίων, η οποία θα είναι χρήσιμη για μια καινούργια ομάδα. Ο Campos ήθελε να ανακοινώσει τη συμφωνία με τον de la Rosa στο Grand Prix της Βαλένθια, ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι σπόνσορες του Ισπανού οδηγού υποχώρησαν... Έχει αναφερθεί και το ενδεχόμενο του δοκιμαστή της Ferrari, Marc Gene. Δίπλα από τον έμπειρο οδηγό, η ομάδα θέλει να τοποθετήσει έναν νεαρό και βρίσκεται σε συνομιλίες με 6-7 πιλότους. Μεταξύ αυτών, οι Vitaly Petrov, Bruno Senna, Sergio Perez, Karun Chandhok και Antonio Garcia.
ManorΗ Manor ιδρύθηκε το 1990 από τον πρωταθλητή σε μικρές κατηγορίες μονοθεσίων, John Booth. To ιστορικό της ομάδας περιλαμβάνει πάνω από 170 νίκες και 19 πρωταθλήματα σε θεσμούς όπως η Formula Renault και η Formula 3 Euro Series. H βρετανική Manor, έχει δυο βάσεις, στο Sheffield και στο Bicester , με τις εγκαταστάσεις της να έχουν έκταση 800 τετραγωνικών μέτρων και να χρειάζονται επέκταση άλλων 600 περίπου για τις απαιτήσεις της Formula 1. H Manor, χαρακτηρίζεται από την τεχνική πρωτοπορία σχεδιασμού, δοκιμών και βελτίωσης σε ψηφιακό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας διαδικασίες που εξέλιξε η Wirth Research Limited (WRL). H τελευταία, που ανήκει στον πρώην ιδιοκτήτη της Simtek (και πρώην υψηλόβαθμο τεχνικό στέλεχος των March και Benetton), Nick Wirth o οποίος αποτελεί τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, έχει ήδη επικεντρωθεί στο σχεδιασμό του μονοθεσίου της Manor. Η Simtek αγωνίστηκε στη Formula 1 το 1994 και 1995 και ο Wirth ήταν συνέταιρος με τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley στην ομάδα αυτή. Κάποιοι πιστεύουν ότι οι δεσμού του Wirth με τον Mosley ξεπερνάνε το φιλικό επίπεδο και ότι υπάρχει συγγένεια μεταξύ τους και υπάρχουν εικασίες που συνιστούν ότι για αυτό το λόγο η ομάδα κατάφερε να εκλεγεί για να εισέλθει στο πρωτάθλημα του 2010.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε μια συμφωνία που αναμένεται να ανακοινωθεί στα μέσα Νοεμβρίου, η Manor έχει συμφωνήσει με την Virgin, έτσι ώστε ο νυν σπόνσορας της Brawn να γίνει ο βασικός χορηγός της καινούργιας ομάδας, αγοράζοντας το 20% των μετοχών της. Η εμπλοκή του μόνιμου συμβούλου των αγωνοδικών, Alan Donnelly στη σύναψη της συμφωνίας με τη Virgin, καθώς και πληροφορίες ότι η εταιρία του Βρετανού, Sovereign Strategy θα αναλάβει της δημόσιες σχέσεις της ομάδας έχει δημιουργήσει και άλλες υποψίες για το πόση βοήθεια δέχεται η ομάδα από τη FIA.
Υπάρχουν αναφορές που θέλουν τον Booth να βρίσκεται σε συνομιλίες με τον Βρετανό επιχειρηματία Duncan Chilton για την εξαγορά μέρους της ομάδας, καθώς ο ιδρυτής της Manor έχει παραδεχθεί ότι το μέλλον της ομάδας προβλέπεται πιο δύσκολο έπειτα από την άρση του προαιρετικού ορίου budget για το 2010.
Ο βασικός σχεδιασμός του μονοθεσίου έχει τελειοποιηθεί και αυτό αναμένεται να είναι έτοιμο τον Ιανουάριο για τις πρώτες δοκιμές. H ομάδα ευελπιστεί να είναι ανταγωνιστική μέχρι το 2012, την τρίτη της σεζόν.
Όσον αφορά τους οδηγούς που θα έχει η ομάδα, λίγες εικασίες έχουν κυκλοφορήσει με τον 26χρονο Ιρλανδό Adam Carroll, ο οποίος έχει διατελέσει στο παρελθόν δοκιμαστής της Honda και κατέκτησε το πρωτάθλημα για την πατρίδα του στο A1GP την προηγούμενη σεζόν, να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων υποψηφίων για ένα από τα cockpit της ομάδας.