Θεατές χύμα στο δρόμο, τα quattro να σκάβουν, οι 037 στον αέρα και δρόμος να ανοίγει τελευταία στιγμή.
Το Ραλί Πορτογαλίας έχει γνωρίσει στιγμές απείρου κάλλους, παραφροσύνης και τραγικότητας.
___________
Όλα αυτά δεν το εμπόδισαν -ή μπορεί και να συνέβαλαν- στο να χαρακτηριστεί πέντε φορές ως ο καλύτερος αγώνας ραλί στον κόσμο.
Η θέα, μάλιστα, του κόσμου που στεκόταν μια ανάσα δίπλα στα αυτοκίνητα ήταν που έκανε τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Walter Röhrl να πει κάποτε πως ''πρέπει να θεωρείς τον κόσμο ως τοίχο και όχι ως θεατές''.
Το κοκτέϊλ ήταν εκρηκτικό: αφενός τα αυτοκίνητα του Group B θεωρήθηκαν επικίνδυνα και ο κόσμος έδειχνε ασυγκράτητος.
Το 1986 το κακό δεν άργησε να γίνει όταν ο Πορτογάλος Santos με εργοστασιακή συμμετοχή της Ford έχασε τον έλεγχο, σκότωσε δύο θεατές, τραυμάτισε μερικές δεκάδες.
Ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει ο σκεπτικισμός. Το τελικό χτύπημα στα Group B δόθηκε ένα χρόνο αργότερα με αποκορύφωμα τον θάνατο του Henri Toivonen το 1987 στην Κορσική.
Πλέον τα πράγματα δεν είναι τόσο οριακά. Ούτε σε επίπεδο αυτοκινήτων, ούτε σε θέματα (μη) ελέγχου των θεατών. Το Ραλί Πορτογαλίας, εν μέρει, εξημερώθηκε. Αλλά έχει ενδιαφέρον.
Και βέβαια δεν εμπόδισε τη διοργανώτρια αρχή του σπορ να ετοιμάσει το όμορφο video που ακολουθεί.