Το αγωνιστικό GT86 και η επιστροφή της Toyota στο WRC.
Η Toyota έχει αναπτύξει τρία διαφορετικά προγράμματα, με ένα Yaris WRC, ένα δικίνητο GT86 και ένα τετρακίνητο GT86, καθώς προσπαθεί να αποφασίσει αν θα επιστρέψει το 2017 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι!
Το Yaris WRC αφορά στην παρούσα γενιά των World Rally Cars, τα οποία έχουν συμπαγείς διαστάσεις (των supermini της αγοράς) και τον περίφημο «παγκόσμιο» αγωνιστικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 Turbo, ενώ το GT86 αφορά στη νέα γενιά των World Rally Cars που εξετάζεται για το 2017 - τα οποία συζητείται να έχουν ξανά μεγάλες διαστάσεις και ελεύθερη επιλογή κινητήρα.
Το πρώτο από τα τρία προγράμματα της Toyota, που αφορά στο Yaris WRC, θα συνεχιστεί μέσα στον Αύγουστο με τις πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου σε άσφαλτο, στην Ιταλία, μετά από δύο δοκιμές που έχει πραγματοποιήσει ήδη σε χωμάτινο τερέν.
Το δεύτερο πρόγραμμα αφορά στο δικίνητο GT86 CS-R3, το οποίο έχει κατασκευάσει (και εξελίξει ήδη με δοκιμές σε κάθε επιφάνεια) η Toyota Motorsport GmbH (TMG) στην Κολωνία. Είναι το πρώτο πισωκίνητο προδιαγραφών FIA R3 του κόσμου, που σημαίνει ότι έχει δεχθεί περιορισμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα (για τη μείωση βάρους και την ασφάλεια) και στον δίλιτρο boxer κινητήρα, που πλέον αποδίδει 240-250 ίππους.
Το GT86 CS-R3 θα είναι πλοηγός του Ράλι Γερμανίας (214-24 Αυγούστου) στα χέρια της Isolde Holdereid (με το χρωματισμό που βλέπετε στις παρακάτω φωτογραφίες). Στο πρόγραμμα της TMG, το συγκεκριμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο προορίζεται για την πώληση σε ιδιώτες αγωνιζόμενους -από τις αρχές του 2015- και είναι άσχετο με το έτερο πρόγραμμα του τετρακίνητου GT86, που θα διαβάσετε παρακάτω.
Ενδεικτικά, ο Επικεφαλής Μηχανικός της TMG Nico Ehlert λέει: «Είναι μια σημαντική είδηση για την TMG και ελπίζω και για τα ράλι γενικότερα. Είναι σημαντικό να πούμε ότι η GT86 CS-R3 που θα οδηγήσει η Ισόλδη δεν είναι τελικών προδιαγραφών. Χρειαζόμαστε τα δεδομένα από το Ράλι Γερμανίας για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα εξέλιξης του αυτοκινήτου».
«Συνεπώς, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα στην ιστορία του GT86 CS-R3 και δίνει μια ξεκάθαρη εντύπωση στους μελλοντικούς μας πελάτες ότι το πρόγραμμα προχωράει γοργά. Κάνουμε τις δοκιμές μας σε μια παγκόσμια σκηνή, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, και αυτό δείχνει πόσο σίγουροι είμαστε για αυτό το πρόγραμμα. Το ενδιαφέρον για αυτό το αυτοκίνητο ήδη ξεπέρασε τις προσδοκίες μας και ανυπομονούμε να διαπιστώσουμε τις εντυπώσεις των πελατών μας και των θεατών στη Γερμανία».
Το τρίτο πρόγραμμα της Toyota αφορά στην κατασκευή του τετρακίνητου GT86, και φαίνεται να είναι το πιο σημαντικό αν τελεσφορήσουν οι ριζοσπαστικές προτάσεις για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2017 στο WRC. Δεν έχει καμία σχέση ούτε με το Yaris WRC, ούτε με το GT86 CS-R3
Το τετρακίνητο GT86 κατασκευάστηκε εν κρυπτώ από την ομάδα Tommi Makinen Racing, στη Φινλανδία. Την κατασκευή του αυτοκινήτου στην ομάδα του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι ανέθεσε ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, καθώς πηγές αναφέρουν ότι σχέση της Toyota Ιαπωνίας με την TMG στην Κολωνία έχει «παγώσει».
Η Toyota εδώ φέρεται να ακολουθεί τα χνάρια της ιστορίας της - εκείνης που ανέθεσε τη δεκαετία του '70 την κατασκευή των αγωνιστικών Celica σε μια άλλη σκανδιναβική ομάδα ενός άλλου Σκανδιναβού οδηγού, του αλησμόνητου Ove Andersson, για να φτάσει τα επόμενα χρόνια στην κορυφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Πίσω στο 2014, το «μουλάρι» του τετρακίνητου GT86, δηλαδή η πρώτη εκδοχή δοκιμών του αυτοκινήτου (σχεδόν με προδιαγραφές παραγωγής, με κιβώτιο και άξονες μετάδοσης Subaru), δοκιμάστηκε από τον Toyoda και τον Makinen πριν το Ράλι Φινλανδίας, και με πλήρωμα τους ίδιους συμμετείχε -με την άδεια του Αλυτάρχη- στη μισή ειδική διαδρομή Kakaristo του Ράλι Φινλανδίας, για σκοπούς επίδειξης.
Στον ίδιο αγώνα, ο Toyoda με τη συνοδεία του Makinen είχε συνάντηση με τους επικεφαλής του WRC, προφανώς για να συζητηθεί η ενδεχόμενη επιστροφή της Toyota στο σπορ. Η απόφαση της ιαπωνικής εταιρείας δεν αναμένεται να ληφθεί πριν το Δεκέμβριο του 2014, καθώς τότε εκτιμάται ότι θα έχουν οριστικοποιηθεί οι τεχνικοί κανονισμοί των World Rally Cars του 2017.
«Ήρθα εδώ για να μάθω σχετικά με το WRC και αυτό που έμαθα είναι ότι το DNA της Toyota στα ράλι είναι πολύ, πολύ μεγάλο για μένα», είπε ο Toyoda, στη Φινλανδία. «Ως κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, θέλω να συνεχίσω αυτό τον μύθο. Όπως ξέρετε, η Toyota είναι εταιρεία και κανένας δεν ακούει τον πρόεδρο! Κατά συνέπεια, πρέπει να αποδείξω σε όλους ότι η Toyota χρειάζεται τα ράλι για να κατασκευάζει ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα. Δεν ξέρουμε ακόμα [πότε θα επιστρέψουμε στο WRC]».
ΠΗΓΗ Car and driver