Τωρα που βρήκα λίγο χρόνο ας σας κάνω μια καλή περίληψη της έννοιας ΚΤΕΟ μιας και η AutoVision KTEO HELLAS με καλύπτει επαγγελματικά στις εγκαταστάσεις της εδώ και 2 μήνες!!!
Το αυτοκίνητο εισέρχεται στη Γραμμή του ΚΤΕΟ καταγράφετε από κάποιον Β.Ελεγκτή στα εξής σημεία: αριθμό πλαισίου, αριθμό κινητήρα, χιλιόμετρα, θέσεις (πριν 1 μήνα είχαμε και καταγραφή ελαστικών αλλά μας απαλλάξανε από αυτό εδώ και περίπου 3 εβδομάδες) όπως και λήψη καυσαερίων για την κάρτα ελέγχου καυσαερίων καταγεγραμένη πάνω στο δελτίο του ΚΤΕΟ που παρέχετε υποχρεωτικά από κάθε ΚΤΕΟ (ΙΔΙΟΤΙΚΟ Η ΜΗ) για έναν χρόνο στη συνέχεια τραβάει και την πρώτη φωτογραφία από σταθερή κάμερα σε στύλο που φαίνεται το εμπρώς μέρος του αυτοκινήτου και η πινακίδα του!
Έπειτα το αυτοκίνητο ελέγχετε στο αμορτησερόμετρο, φρενόμετρο (και στους 2 αξόνους...) Το φρενόμετρο ελέγχει Οβαλ δυνάμεις που υποδεικνύουν αν οι δυσκόπλακες είναι στραβές, ελέγχει μονόπλευρες δυνάμεις, δηλαδή αν ο ένας τροχός φρενάρει περισσότερο ή λιγότερο από τον άλλον στον ίδιο άξονα... στον πίσω άξονα γίνονται οι ίδιες μετρίσεις αλλά έχουμε μια επιπλέον μέτρηση για το χειρόφρενο, η μέτριση για το χειρόφρενο δεν έχει οβάλ ή μονόπλευρες δυνάμεις αλλά μόνο απόδοση! Επίσης μετά από αυτές τις μετρήσεις γίνετε και ο έλεγχος στα φώτα!!!
Έπειτα το όχημα πηγαίνει στον λάκο με κάποιον Α.Ελεγκτή να ελεγχθεί για μη τυχών κομμένο σασι και ξανά κολλημένο, τζόγους στην ανάρτηση, τζόγους στα ρουλεμάν, και ένα γενικό έλεγχο στο σύστημα ελέγχου για τζόγους και ζημιές! Στο τέλος ελέγχει και τα ελαστικά αν είναι λιωμένα, κατεστραμένα, κομμένα, αν εχουν σχισίματα αλλά και το DOT του (την ημερομηνία παραγωγής). Τα ελαστικά πρέπει να είναι τεσσάρων (4) χρονών το πολύ και σε καλή κατάσταση!
Καθώς κάνει τους μιχανολογικους ελέγχους τραβάει και 5 φωτογραφίες στο αυτοκίνητο... μια από πίσω με σταθερή κάμερα σε στύλο που να φαίνεται το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και η πινακίδα του! Ύστερα με τη φορητή κάμερα τραβάει ακόμη μια φωτογραφία από μπροστά έτσι ώστε να φαίνεται η πινακίδα και το αμάξωμα και άλλες τρεις φωτογραφίες από την κάτω μεριά του αυτοκινήτου, μια από μπροστά πίσω, μια από πίσω μπροστά και μια φωτογραφία από τα ελαστικά στην οποία πρέπει να φαίνεται το προφιλ αλλά και το πέλμα του ελαστικού!
Ο Α. Ελεγκτής έπειτα από τους μηχανικούς ελέγχους και τις φωτογραφίες όπως προανέφερα θα ελέγξει τα τεχνικά στοιχεία του αυτοκινήτου αν ταιριάζουν με την άδεια κυκλοφορίας, πλαίσιο, μοτερ και χρώμα.
Μετά απο αυτούς τους ελέγχους ο ελεγκτής επιλέγει αν το αυτοκίνητο περνάει τον τεχνικό έλεγχο του κτεο η όχι! Αν όχι πρέπει να γράψει πάνω στο δελτίο του ΚΤΕΟ τους αριθμούς των ελλείψεων ή των ζημιών, οι αριθμοί αυτοί ξεκινάνε από το 0001 και φτάνουν κοντά στα 1400 αν δεν κάνω λάθος... Οι αναφορές αυτές γίνονται για την ακριβή επεξήγηση στον πελάτη αλλά και στον μηχανικό που θα απευθυνθεί ο πελάτης. Να συμπληρώσω ότι το δελτίο που βγαίνει για ένα αυτοκίνητο με σοβαρές ελλείψεις ισχύει για έναν μήνα (30 ημέρες).
Αν το αυτοκίνητο περνάει τον τεχνικό έλεγχο ο Ελεγκτής κολλάει τo Este (το στρογγυλό αυτοκόλλητο στην πινακίδα) όπως και το αυτοκόλλητο της AutoVision Kteo Hellas στο μπροστά παρμπρίζ πάνω δεξιά! (Το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό αλλά βολεύει γιατί γράφει επάνω την ακριβή ημερομηνία του επόμενου ελέγχου ΚΤΕΟ)
Αυτά για τον τεχνικό έλεγχο αυτοκινήτων όσων αφορά τα μιχανολογικά και το αυτοκίνητο!
Στην AutoVision KTEO HELLAS η τιμολόγιση ενώς τεχνικού ελέγχου είναι στα 55 ευρό χωρίς πρόστιμο.
Μια ενημέρωση για τα πρόστιμα:
7 ημέρες εφόσον λήξει το παλιό δελτίο ή η τετραετία είναι σαν παράταση.
Από 7 ημέρες μέχρι 1 μήνα το πρόστιμο είναι στα 17,5 ευρό (+55 ευρο)
Από 1 μήνα μέχρι 6 μήνες το πρόστιμο είναι στα 35,5 ευρό (+55 ευρο)
από 6 μήνες και άνω το πρόστιμο είναι στα 69,5 ευρό (+55 ευρο)
Πρόστιμα Τροχαίας:
Το πρόστιμο της τροχαίας για αυτοκίνητα χωρίς ΚΤΕΟ είναι στα 500 ευρό μαζί με αφαίρεση αριθμών κυκλοφορίας, διπλώματος οδήγησης όπως και άδεια κυκλοφορίας. Να ενημερώσω πως το εστέ στην πισω πινακίδα δεν μπορεί να δηλώσει από μόνο του οτι το αυτοκίνητο έχει περάσει ΚΤΕΟ! Για την απόδειξη του οτι το όχημά σας έχει περάσει ΚΤΕΟ μπορείτε να το αποδείξετε ΜΟΝΟ με το δελτίο του κτεο!
Τιμολόγιση επανέλεγχου:
Ο επανέλεγχος στην AutoVision KTEO HELLAS στιχίζει 5 ευρό και το αυτοκίνητο πρέπει να ξανα περάσει τους ελέγχους (αν οχι ολους σε αυτούς που έχει ελλείψεις και να τραβιχτεί φωτογραφίες...)
Στο σημείο αυτό θέλω να συμπληρώσω τον λόγο των ΚΤΕΟ στον πλανήτη που ζούμε, διότι δεν είναι κάτι που έχει δημιουργήσει η Ελλάδα προς οικονομικό όφελος (ασχετα αν κάπως έτσι πάει να γίνει τα τελευταία χρόνια για διάφορους λόγους και σκοπούς) Ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ έχει δημιουργηθεί για την απότρεψη κακοσυντηρημένων και κακόβουλων αυτοκινήτων στους δρόμους. Με λίγα λόγια δεν έχει φτιαχτεί για κάποιον σαν τους περισσότερους εδώ μέσα που θα νιώσουν για παράδειγμα κάτι στο τιμόνι και θα πουν εχει πρόβλημα το αμάξι θα παω να το κοιτάξω...
Αλλά έχει φτιαχτεί για τους κοινούς οδηγούς που έχουν 3 στροφές τζόγο στο τιμόνι και δεν έχουν ουτε μια υποψία στο μυαλό τους ότι το αυτοκίνητο έχει πρόβλημα!!
τους λεγόμενους "χάρους"
Σαββατο 17/8/2013