[ +/- ] [ Τώρα είναι Πέμ Μαρ 28, 2024 22:38 ]

ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό M6crazy την Τρί Απρ 15, 2008 17:26

Τρέχεις με 150 χλμ./ώρα σε δρόμο με ανώτατο όριο 80 χλμ/ώρα και σε πιάνει το
ραντάρ; Κανένα πρόβλημα!!! Πας στο δικαστήριο και καταγγέλλεις τη σκευωρία,
διότι:

1ον: το ραντάρ δε (αποδεικνύεται ότι) "φέρει τη σήμανση CE"
2ον: το ραντάρ δεν (πιστοποιείται ότι) "έχει ελεγχθεί .. δια τεχνικού
ελέγχου προς αποφυγήν λάθους." και τέλος
3ον: δεν αναφέρεται (στην κλήση) ότι "το όχημα εκινείτο σε αυτοκινητόδρομο ή
οδό ταχείας κυκλοφορίας ή στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο".

Συνεπώς, αθώος ο κατηγορούμενος!
Ποιος τα λέει αυτά; Μα το Βούλευμα Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών!
Χαρείτε το.


ΣυμβΠλημΑθ 2485/2004 (Βουλ.)
[ΝοΒ 2005, σ. 561]
Περίληψη: Οδική κυκλοφορία. Εφόσον δεν συνάγεται μετά βεβαιότητος ασφαλής χρονομέτρηση της ταχύτητας του οχήματος δεν πρέπει να γίνει κατηγορία για υπερβολική ταχύτητα.
Με το βούλευμα αυτό έγινε δεκτή η ακόλουθη πρόταση του Αντεισαγγελέα Πλημμελειοδικών κ. Ι. Σακκά:
Η ποινική δίωξη ασκήθηκε εξ αφορμής της 3 Οκτωβρίου 2002 έκθεσης προφορικής μήνυσης του αστυφύλακα Π.Μ.** της Τροχαίας Κορίνθου, σύμφωνα με την οποίαν κατεμήνυσε τον Η.Β.** του Κ.**, δικηγόρο A.**, διότι κατέλαβε αυτόν στην Κ.** την 1η Οκτωβρίου 2002 και περί ώρα 18 : 27, στο 730 χιλιόμετρο της νέας Εθνικής Οδού Α.-Π.** (ΝΕΟΑ-Π), να οδηγεί το υπ αριθ. ** ΙΧΕ αυτοκίνητό του με ταχύτητα 149 χιλιόμετρα/ώρα, αντί του ανωτάτου επιτρεπτού και με πινακίδα καθοριζόμενου ορίου των 80 χιλιομέτρων/ώρα, χρομετρηθέντα με συσκευή RADARS, κατά παράβαση του άρθρου 20 του ΚΟΚ. Διενεργήθηκε προανάκριση και ο κατηγορούμενος απολογήθηκε.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 § 12 εδ. γ' του ν. 2696/1999 (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας), ορίζεται ότι για την υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 40 χλμ./ώρα, ως και για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 140 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα, επιβάλλεται χρηματική ποινή τουλάχιστον 50.000 δραχμών, και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση, για 30 ημέρες. Κατά τις διατάξεις των εδ. α' και β' της ιδίας παραγράφου του ως άνω άρθρου σε περίπτωση υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας κάτω όμως από 40 χλμ/ώρα, επιβάλλεται πρόστιμο και η παράβαση αποτελεί πταίσμα. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 11 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι ο έλεγχος της ταχύτητας των οδικών οχημάτων μπορεί να γίνεται από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές και με ειδικές συσκευές. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές των ειδικών αυτών συσκευών ως και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή της διάταξης αυτής. Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 9 § 5 του π.δ. 287/11.9. 2001 (ΦΕΚ Α/198/2001), ορίζεται ότι κάθε συσκευή θα πρέπει απαραίτητα να φέρει τη σήμανση CE κατά τα οριζόμενα στις κοινές αποφάσεις 94649/8682/ 93 (Β 688/94) και 16717/5052/94 (Β 992/94) των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Βιομηχανίας Έρευνας και Τεχνολογίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Εκ των διατάξεων αυτών συνάγεται ότι η συσκευή χρονομέτρησης ταχύτητας οχημάτων (RADAR) για το αξιόπιστο της βεβαιώσεως της παραβάσεως, πρέπει απαραιτήτως να φέρει τη σήμανση CE και να έχει ελεγχθεί το αξιόπιστο της συσκευής διά τεχνικού ελέγχου προς αποφυγήν λάθους. Επιπροσθέτως από τις διατάξεις του άρθρου 20 § 12 του ΚΟΚ, συνάγεται ότι κατά τη βεβαίωση του πλημμελήματος της παραβάσεως του ανωτάτου ορίου ταχύτητας θα πρέπει να αναφέρεται εάν το όχημα εκινείτο σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας ή στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, ώστε να ελέγχεται κατά περίπτωση και η πρόθεση του οδηγού να παραβιάσει τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας ή να μη μειώνει την ταχύτητα ενδεχομένως σε ορατή πινακίδα καθορίζουσα μειωμένο όριο ταχύτητος.Στην προκείμενη περίπτωση από τη διενεργηθείσα προανάκριση, έκθεση προφορικής μήνυσης και απολογία του κατηγορουμένου προκύπτουν τα εξής κρίσιμα και ουσιώδη περιστατικά:
Στην έκθεση προφορικής μήνυσης (βλέπε αυτήν), αναφέρεται ότι η επίδικη παράβαση, στον ως άνω τόπο και χρόνο όπως προαναφέρθηκε, διαπιστώθηκε με συσκευή RADAR, χωρίς όμως να βεβαιώνεται το αξιόπιστο της συσκευής αυτής, αφού από ουδέν στοιχείο της δικογραφίας δεν προέκυψε ότι η συσκευή έφερε τη σήμανση CE και ότι είχε υποστεί τεχνικό έλεγχο προς αποφυγή λανθασμένης μέτρησης της ταχύτητας του κατηγορουμένου. Ο κατηγορούμενος, στο απολογητικό του υπόμνημα, ισχυρίζεται ότι η ταχύτητα του οχήματός του δεν υπερέβαινε τα 80 χλμ. / ώρα και στο σήμα του τροχονόμου, πριν τα διόδια της Κορίνθου, σταμάτησε σχεδόν αμέσως, ενώ αν είχε αναπτύξει την ανεπίτρεπτη ταχύτητα των 149 χλμ. / ώρα, όπως αναφέρεται στη μήνυση, με βάση τους πίνακες ακινητοποίησης των οχημάτων απαιτείτο απόσταση 200 - 300 μέτρων για την ακινητοποίηση του οχήματός του. Ο ισχυρισμός αυτός του κατηγορουμένου κρίνεται αξιόπιστος, καθόσον από την έκθεση προφορικής μήνυσης δεν συνάγεται ότι ο κατηγορούμενος ακινητοποίησε το όχημα σε απόσταση διακοσίων μέτρων μετά το σήμα του αστυνομικού, γεγονός που θα βεβαίωνε την ως άνω ταχύτητα των 149 χλμ. / ώρα. Επιπροσθέτως ο κατηγορούμενος, με το απολογητικό του υπόμνημα επισημαίνει επικουρικώς ότι στο 730 χιλιόμετρο της νέας Εθνικής Οδού Α.-Π.** από όπου διήρχετο, υπήρχε σήμανση με όριο ταχύτητος 120 χλμ. / ώρα, γεγονός από το οποίο συνάγεται, λαμβανομένου ως αξιόπιστου του ισχυρισμού του ότι εκινείτο με ταχύτητα 80 χλμ. / ώρα ως ανωτέρω, ότι δεν είχε πρόθεση να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 120 χιλιομέτρων πολύ δε περισσότερο των 149 χλμ. / ώρα.
Κατόπιν τούτων δεν συνάγεται μετά βεβαιότητας ασφαλής χρoνoμέτρηση της ταχύτητας του κατηγορουμένου και συνεπώς δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις σε βάρος αυτού για το πλημμέλημα της παραβίασης του ανωτάτου ορίου ταχύτητας των 80 χλμ. / ώρα και ειδικά της οδήγησης με ταχύτητα 149 χλμ. / ώρα κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 20 § 12 εδ. γ' του ν. 2696/ 1999, που φέρεται ότι τελέστηκε από αυτόν στον ως άνω τόπο και χρόνο. Συνακόλουθα το Συμβούλιό Σας κατά τις διατάξεις του των άρθρων 309 § 1α και 310 § 1 εδ. α' ΚΠΔ, θα πρέπει να αποφανθεί να μη γίνει κατηγορία κατά του ως άνω κατηγορουμένου για την πράξη της ποινικής διώξεως.
Εικόνα

Επίτιμος Πρόεδρος
MazdaSpeedClub.gr



Mazda 323 Sedan 1.6 1991 _______ ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ
M6crazy    
2,0 Bar
2,0 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 5544
Εγγραφή: Τρί Μαρ 11, 2008 07:41
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 47
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 DCS_LPG

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό diMiPS την Τρί Απρ 15, 2008 19:29

ποσο ηταν το προστιμο για το παραπανο οριο το 2002 ;;
και ποσα πληρωσε τελικα στο δικηγορο για να ξελασπωσει μεσω ολου αυτου του σκεπτικου ;

μηπως θα ερχονταν πιο φθηνα να πληρωσει το προστιμο ;


παντως μπραβο για το κουραγιο και το "θρασος"
...όλα είναι δρόμος...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
diMiPS    
2,0 Bar
2,0 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 5137
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 20:50
Τοποθεσία: Πειραιας
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 51
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 3 MPS - TRUE RED

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Jimmys6 την Τετ Απρ 16, 2008 12:22

diMiPS έγραψε:ποσο ηταν το προστιμο για το παραπανο οριο το 2002 ;;
και ποσα πληρωσε τελικα στο δικηγορο για να ξελασπωσει μεσω ολου αυτου του σκεπτικου ;


Τα δικαστικά έξοδα, νομίζω και την αμοιβή του δικηγόρου, τα πληρώνει ο χαμένος...
Λογικά την έβγαλε τζαμπέ, αντί να πληρώσει, και σίγουρα δικαιωμένος πια δεν κινδυνεύει από αφαίρεση διπλώματος σε παρόμοια κατάσταση.

Μία παράθεση ακόμα: Θράσος έχει το κράτος και οι υπάλληλοι του...

Αυτό ήταν φυσική άμυνα... ;)
At the end everything is going to be OK...

If it's not OK... it's not yet the end...
Άβαταρ μέλους
Jimmys6    
1,1 Bar
1,1 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 1191
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 03:01
Τοποθεσία: Ξάνθη...Λέρος
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 46
Μοντέλο Αυτ.: Mazda6 2.0 MK1...

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό diMiPS την Τετ Απρ 16, 2008 12:52

Jimmys6 έγραψε:
diMiPS έγραψε:ποσο ηταν το προστιμο για το παραπανο οριο το 2002 ;;
και ποσα πληρωσε τελικα στο δικηγορο για να ξελασπωσει μεσω ολου αυτου του σκεπτικου ;


Τα δικαστικά έξοδα, νομίζω και την αμοιβή του δικηγόρου, τα πληρώνει ο χαμένος...
Λογικά την έβγαλε τζαμπέ, αντί να πληρώσει, και σίγουρα δικαιωμένος πια δεν κινδυνεύει από αφαίρεση διπλώματος σε παρόμοια κατάσταση.

Μία παράθεση ακόμα: Θράσος έχει το κράτος και οι υπάλληλοι του...

Αυτό ήταν φυσική άμυνα... ;)


Jim, το θρασος το ειχα βαλει εντος εισαγωγικων αν ειδες , οποτε δεν εννουσα κατι αλλο :)
...όλα είναι δρόμος...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
diMiPS    
2,0 Bar
2,0 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 5137
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 20:50
Τοποθεσία: Πειραιας
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 51
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 3 MPS - TRUE RED

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Jimmys6 την Τετ Απρ 16, 2008 13:13

diMiPS έγραψε:Jim, το θρασος το ειχα βαλει εντος εισαγωγικων αν ειδες , οποτε δεν εννουσα κατι αλλο :)


Το ξέρω φίλε μου και συνονόματε μου...

Εξού και το ανάλογο smilie...

Απλά όταν μιλάω για τέτοια θέματα μου αρέσει να γίνομαι καυστικός με τους πραγματικούς υπευθύνους... :) :)

No offence between us... ;)
At the end everything is going to be OK...

If it's not OK... it's not yet the end...
Άβαταρ μέλους
Jimmys6    
1,1 Bar
1,1 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 1191
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 03:01
Τοποθεσία: Ξάνθη...Λέρος
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 46
Μοντέλο Αυτ.: Mazda6 2.0 MK1...

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Nasos Mazdaspeed 6 την Πέμ Απρ 17, 2008 13:20

μπραβο του τυπαρα που εδωσε ενα πραγματικο μαθημα στο κρατος με τις υπουλες τεχνικες του στις απολυτες ευθειες :evil:
και τωρα με το δεδικασμενο αν το ανακαλυψουν πολλοι,δεν θα προλαβαινουν να δικαζουν στην Ευελπιδων :lol: :lol:
http://www.mazdaclub.gr
Ηonda Type R fn2-Citroen Saxo VTS
ΟY ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ
Εικόνα
To be a Spartan ,you must live like a Spartan!
Άβαταρ μέλους
Nasos Mazdaspeed 6    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 39013
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 06, 2008 15:22
Τοποθεσία: Χαλανδρι-Σπαρτη
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 48
Μοντέλο Αυτ.: Εx Mazda 6 MPS-Citroen Saxo VTS-Honda Type R FN2

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό diMiPS την Πέμ Απρ 17, 2008 14:55

Jimmys6 έγραψε:
diMiPS έγραψε:Jim, το θρασος το ειχα βαλει εντος εισαγωγικων αν ειδες , οποτε δεν εννουσα κατι αλλο :)


Το ξέρω φίλε μου και συνονόματε μου...

Εξού και το ανάλογο smilie...

Απλά όταν μιλάω για τέτοια θέματα μου αρέσει να γίνομαι καυστικός με τους πραγματικούς υπευθύνους... :) :)

No offence between us... ;)


:thumbsup2:
...όλα είναι δρόμος...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
diMiPS    
2,0 Bar
2,0 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 5137
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 20:50
Τοποθεσία: Πειραιας
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 51
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 3 MPS - TRUE RED

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό dgiannitakis την Δευτ Απρ 27, 2009 22:15

Άβαταρ μέλους
dgiannitakis    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 22469
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 26, 2009 20:56
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 3 MPS

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Makisma την Τρί Απρ 28, 2009 02:59

Jimmys6 έγραψε:Τα δικαστικά έξοδα, νομίζω και την αμοιβή του δικηγόρου, τα πληρώνει ο χαμένος...
Λογικά την έβγαλε τζαμπέ, αντί να πληρώσει, και σίγουρα δικαιωμένος πια δεν κινδυνεύει από αφαίρεση διπλώματος σε παρόμοια κατάσταση.

Μία παράθεση ακόμα: Θράσος έχει το κράτος και οι υπάλληλοι του...

Αυτό ήταν φυσική άμυνα... ;)

Εγώ θα το πλήρωνα εις διπλούν το πρόστιμο ,μονό και μονό ,προς χάριν που ειδα
τον Jimmy ξανά διπλά μας . happy2 happy2 happy2 happy2 :clapping: :clapping: :clapping:
Οταν Κάποιος Σε Κατηγορεί Οτι Κάνεις Μόνο Οτι Θέλεις Εσύ, Συνήθως Εννοεί Οτι Δεν Κάνεις Οτι Θέλει Αυτός.
Makisma    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 12779
Εγγραφή: Παρ Μαρ 07, 2008 18:26
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 6 1.8 TOURING CLIMA HATCHBACK

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό dancerman την Τρί Απρ 28, 2009 09:38

2008 ειναι η ημερομηνια Μακη.
dancerman    
1,6 Bar
1,6 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 1809
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 31, 2008 05:58
Γένος: Αρσενικό

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό CHABOS την Τρί Απρ 28, 2009 09:42

Παρακαλω τα μελη να δειχνουν κατανοηση στα λαθος ποστ του κ.Μακη μας,
διοτι ο ανθρωπος εχει 2 γαμπρους.
axaxaxa axaxaxa axaxaxa :haha: :haha: :haha: :laughing: :laughing: :laughing:
CHABOS    
 
Γένος:

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Makisma την Τρί Απρ 28, 2009 12:27

Ευχαριστώ για την διόρθωση παιδιά ,αλλά δεν είναι λάθος μου .
Είναι πρόβλημα του υπολογιστή μου . Η μισή περίπου σελίδα ,είναι ετσι ,
/-/////.-. ..χε/..ρ .-/ -αυτοκ... -/-/- ..==4==. και δεν μπορώ να τα διαβάσω όλα . Έτσι έγινε και με την ημερομηνία.
Την φανταστικά .
Όταν μου κολλάει εμένα ο υπολογιστή , τον κοπανάω ,αρα και λίγα έπαθε
Είναι εδώ ο τεχνικός ,και θα πάρει τον υπολογιστή μαζί του .
Έτσι λοιπόν για 2 η 3 ημέρες θα στερηθώ την παρέα σας .
Αυτό είναι το τελευταίο ποστ .
Να προσέχετε το σπίτι. τις ημέρες που θα λείπω . :lol: :lol: :lol: :lol:


ΥΣ
( Μπαμπη δεν τα έχω χάσει ακόμη . Κρατώ γερά ) :lol:
Οταν Κάποιος Σε Κατηγορεί Οτι Κάνεις Μόνο Οτι Θέλεις Εσύ, Συνήθως Εννοεί Οτι Δεν Κάνεις Οτι Θέλει Αυτός.
Makisma    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 12779
Εγγραφή: Παρ Μαρ 07, 2008 18:26
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 6 1.8 TOURING CLIMA HATCHBACK

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Apatsi την Τετ Απρ 29, 2009 01:23

M6CRAZY έγραψε:Τρέχεις με 150 χλμ./ώρα σε δρόμο με ανώτατο όριο 80 χλμ/ώρα και σε πιάνει το
ραντάρ; Κανένα πρόβλημα!!! Πας στο δικαστήριο και καταγγέλλεις τη σκευωρία,
διότι:

1ον: το ραντάρ δε (αποδεικνύεται ότι) "φέρει τη σήμανση CE"
2ον: το ραντάρ δεν (πιστοποιείται ότι) "έχει ελεγχθεί .. δια τεχνικού
ελέγχου προς αποφυγήν λάθους." και τέλος
3ον: δεν αναφέρεται (στην κλήση) ότι "το όχημα εκινείτο σε αυτοκινητόδρομο ή
οδό ταχείας κυκλοφορίας ή στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο".

Συνεπώς, αθώος ο κατηγορούμενος!
Ποιος τα λέει αυτά; Μα το Βούλευμα Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών!
Χαρείτε το.


ΣυμβΠλημΑθ 2485/2004 (Βουλ.)
[ΝοΒ 2005, σ. 561]
Περίληψη: Οδική κυκλοφορία. Εφόσον δεν συνάγεται μετά βεβαιότητος ασφαλής χρονομέτρηση της ταχύτητας του οχήματος δεν πρέπει να γίνει κατηγορία για υπερβολική ταχύτητα.
Με το βούλευμα αυτό έγινε δεκτή η ακόλουθη πρόταση του Αντεισαγγελέα Πλημμελειοδικών κ. Ι. Σακκά:
Η ποινική δίωξη ασκήθηκε εξ αφορμής της 3 Οκτωβρίου 2002 έκθεσης προφορικής μήνυσης του αστυφύλακα Π.Μ.** της Τροχαίας Κορίνθου, σύμφωνα με την οποίαν κατεμήνυσε τον Η.Β.** του Κ.**, δικηγόρο A.**, διότι κατέλαβε αυτόν στην Κ.** την 1η Οκτωβρίου 2002 και περί ώρα 18 : 27, στο 730 χιλιόμετρο της νέας Εθνικής Οδού Α.-Π.** (ΝΕΟΑ-Π), να οδηγεί το υπ αριθ. ** ΙΧΕ αυτοκίνητό του με ταχύτητα 149 χιλιόμετρα/ώρα, αντί του ανωτάτου επιτρεπτού και με πινακίδα καθοριζόμενου ορίου των 80 χιλιομέτρων/ώρα, χρομετρηθέντα με συσκευή RADARS, κατά παράβαση του άρθρου 20 του ΚΟΚ. Διενεργήθηκε προανάκριση και ο κατηγορούμενος απολογήθηκε.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 § 12 εδ. γ' του ν. 2696/1999 (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας), ορίζεται ότι για την υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 40 χλμ./ώρα, ως και για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 140 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα, επιβάλλεται χρηματική ποινή τουλάχιστον 50.000 δραχμών, και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση, για 30 ημέρες. Κατά τις διατάξεις των εδ. α' και β' της ιδίας παραγράφου του ως άνω άρθρου σε περίπτωση υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας κάτω όμως από 40 χλμ/ώρα, επιβάλλεται πρόστιμο και η παράβαση αποτελεί πταίσμα. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 11 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι ο έλεγχος της ταχύτητας των οδικών οχημάτων μπορεί να γίνεται από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές και με ειδικές συσκευές. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές των ειδικών αυτών συσκευών ως και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή της διάταξης αυτής. Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 9 § 5 του π.δ. 287/11.9. 2001 (ΦΕΚ Α/198/2001), ορίζεται ότι κάθε συσκευή θα πρέπει απαραίτητα να φέρει τη σήμανση CE κατά τα οριζόμενα στις κοινές αποφάσεις 94649/8682/ 93 (Β 688/94) και 16717/5052/94 (Β 992/94) των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Βιομηχανίας Έρευνας και Τεχνολογίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Εκ των διατάξεων αυτών συνάγεται ότι η συσκευή χρονομέτρησης ταχύτητας οχημάτων (RADAR) για το αξιόπιστο της βεβαιώσεως της παραβάσεως, πρέπει απαραιτήτως να φέρει τη σήμανση CE και να έχει ελεγχθεί το αξιόπιστο της συσκευής διά τεχνικού ελέγχου προς αποφυγήν λάθους. Επιπροσθέτως από τις διατάξεις του άρθρου 20 § 12 του ΚΟΚ, συνάγεται ότι κατά τη βεβαίωση του πλημμελήματος της παραβάσεως του ανωτάτου ορίου ταχύτητας θα πρέπει να αναφέρεται εάν το όχημα εκινείτο σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας ή στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, ώστε να ελέγχεται κατά περίπτωση και η πρόθεση του οδηγού να παραβιάσει τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας ή να μη μειώνει την ταχύτητα ενδεχομένως σε ορατή πινακίδα καθορίζουσα μειωμένο όριο ταχύτητος.Στην προκείμενη περίπτωση από τη διενεργηθείσα προανάκριση, έκθεση προφορικής μήνυσης και απολογία του κατηγορουμένου προκύπτουν τα εξής κρίσιμα και ουσιώδη περιστατικά:
Στην έκθεση προφορικής μήνυσης (βλέπε αυτήν), αναφέρεται ότι η επίδικη παράβαση, στον ως άνω τόπο και χρόνο όπως προαναφέρθηκε, διαπιστώθηκε με συσκευή RADAR, χωρίς όμως να βεβαιώνεται το αξιόπιστο της συσκευής αυτής, αφού από ουδέν στοιχείο της δικογραφίας δεν προέκυψε ότι η συσκευή έφερε τη σήμανση CE και ότι είχε υποστεί τεχνικό έλεγχο προς αποφυγή λανθασμένης μέτρησης της ταχύτητας του κατηγορουμένου. Ο κατηγορούμενος, στο απολογητικό του υπόμνημα, ισχυρίζεται ότι η ταχύτητα του οχήματός του δεν υπερέβαινε τα 80 χλμ. / ώρα και στο σήμα του τροχονόμου, πριν τα διόδια της Κορίνθου, σταμάτησε σχεδόν αμέσως, ενώ αν είχε αναπτύξει την ανεπίτρεπτη ταχύτητα των 149 χλμ. / ώρα, όπως αναφέρεται στη μήνυση, με βάση τους πίνακες ακινητοποίησης των οχημάτων απαιτείτο απόσταση 200 - 300 μέτρων για την ακινητοποίηση του οχήματός του. Ο ισχυρισμός αυτός του κατηγορουμένου κρίνεται αξιόπιστος, καθόσον από την έκθεση προφορικής μήνυσης δεν συνάγεται ότι ο κατηγορούμενος ακινητοποίησε το όχημα σε απόσταση διακοσίων μέτρων μετά το σήμα του αστυνομικού, γεγονός που θα βεβαίωνε την ως άνω ταχύτητα των 149 χλμ. / ώρα. Επιπροσθέτως ο κατηγορούμενος, με το απολογητικό του υπόμνημα επισημαίνει επικουρικώς ότι στο 730 χιλιόμετρο της νέας Εθνικής Οδού Α.-Π.** από όπου διήρχετο, υπήρχε σήμανση με όριο ταχύτητος 120 χλμ. / ώρα, γεγονός από το οποίο συνάγεται, λαμβανομένου ως αξιόπιστου του ισχυρισμού του ότι εκινείτο με ταχύτητα 80 χλμ. / ώρα ως ανωτέρω, ότι δεν είχε πρόθεση να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 120 χιλιομέτρων πολύ δε περισσότερο των 149 χλμ. / ώρα.
Κατόπιν τούτων δεν συνάγεται μετά βεβαιότητας ασφαλής χρoνoμέτρηση της ταχύτητας του κατηγορουμένου και συνεπώς δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις σε βάρος αυτού για το πλημμέλημα της παραβίασης του ανωτάτου ορίου ταχύτητας των 80 χλμ. / ώρα και ειδικά της οδήγησης με ταχύτητα 149 χλμ. / ώρα κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 20 § 12 εδ. γ' του ν. 2696/ 1999, που φέρεται ότι τελέστηκε από αυτόν στον ως άνω τόπο και χρόνο. Συνακόλουθα το Συμβούλιό Σας κατά τις διατάξεις του των άρθρων 309 § 1α και 310 § 1 εδ. α' ΚΠΔ, θα πρέπει να αποφανθεί να μη γίνει κατηγορία κατά του ως άνω κατηγορουμένου για την πράξη της ποινικής διώξεως.


1. Τώρα πλέον όλα τα προστίματα είναι διοικητικά (λίγα είναι πλημμελήματα), και δεν υπάρχει δικαστήριο.
2. Όταν σε σταματά η Τροχαία για υπερβολική ταχύτητα σου δείχνει πόσο έτρεχες στο radar. Εφόσον υπογράφεις την κλήση σημαίνει ότι αποδέχεσαι και την παράβαση!!




dgiannitakis έγραψε:http://www.xtremeaudio.gr/showprod.php?id=8643&scat=

:lol:



Άρθρο 20, Παράγραφος 14:
"Αυτός που οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό εντοπισμού συσκευών μέτρησης ταχύτητας χωρίς να διαθέτει για τον εξοπλισμό αυτόν την κατά νόμο άδεια, καθώς και όποιος οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας, τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ, με αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες και επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για εξήντα (60) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα."

Υ.Γ. Προσοχή! Τα νέα τύπου ραντάρ της Τροχαίας έχουν μέγιστο βεληνεκές 2,5km!!!!
Εικόνα

Pirgetos - Larissa
Άβαταρ μέλους
Apatsi    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 999
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 19:44
Τοποθεσία: Λάρισα
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 (01/2005)

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό dgiannitakis την Τετ Απρ 29, 2009 05:13

Apatsi έγραψε:
dgiannitakis έγραψε:http://www.xtremeaudio.gr/showprod.php?id=8643&scat=

:lol:


Άρθρο 20, Παράγραφος 14:
"Αυτός που οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό εντοπισμού συσκευών μέτρησης ταχύτητας χωρίς να διαθέτει για τον εξοπλισμό αυτόν την κατά νόμο άδεια, καθώς και όποιος οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας, τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ, με αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες και επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για εξήντα (60) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα."

Υ.Γ. Προσοχή! Τα νέα τύπου ραντάρ της Τροχαίας έχουν μέγιστο βεληνεκές 2,5km!!!!


Νομιμοι οι ανιχνευτες ρανταρ

--------------------------------------------------------------------------------

Τα πάνω κάτω στην κατοχή ανιχνευτών ραντάρ από οδηγούς φέρνει η απόφαση δικαστηρίου για την επιστροφή της συσκευής στον κάτοχό της. Το Σεπτέμβριο του 2004 ο κ. Νίκος Βερβαινιώτης σταμάτησε για έλεγχο που του έγινε όχι από άνδρες της Τροχαίας, αλλά από κλιμάκιο της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (ΟΠΚΕ) Λακωνίας.



Τα αστυνομικά όργανα κατάσχεσαν τη συσκευή ανιχνευτή ραντάρ που είχε στο αυτοκίνητό του και του υπέβαλαν μήνυση για παράβαση του άρθρου 45 του ΚΟΚ (φυλάκιση μέχρι 1 χρόνο και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 1 χρόνο για όσους παρεμβάλλουν δυσχέρειες στο έργο των οργάνων που εκτελούν υπηρεσία τροχαίας κίνησης κατά τη βεβαίωση παραβάσεων).



Πρόκειται για συσκευή που απλώς προειδοποιεί για την ύπαρξη ραντάρ (radar detector), είτε σταθερών είτε κινητών, και δεν παρεμβάλλεται στη λειτουργία τους (radar jammer).



Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο, στο πλαίσιο απόφασης για την αποσυμφόρηση των πινακίων των δικαστηρίων, ωστόσο ο κ. Βερβαινιώτης διεκδίκησε την επιστροφή της συσκευής από τη στιγμή που δεν προκαλεί δυσχέρειες στο έργο της Τροχαίας. Το Δεκέμβριο του 2006 προσέφυγε στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Σπάρτης, υποστηρίζοντας στην αίτησή του ότι δεν παραβιάζεται ούτε ο ΚΟΚ ούτε ο νόμος 3431/3-2-2006 περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών.



Και στους δύο αναφέρεται ότι «απαγορεύεται η χωρίς άδεια διάθεση, κατοχή και χρήση εξοπλισμού με δυνατότητα λήψης εκπομπών, που γίνονται από εξοπλισμούς κρατικών υπηρεσιών για την εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας». Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει εκδοθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Μεταφορών, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, με την οποία θα καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της άδειας.



«Δεν μπορείς να τιμωρείσαι, επειδή δε διαθέτεις άδεια για τη χρήση μίας συσκευής, η οποία δεν έχει εκδοθεί» δηλώνει στο AUTO BILD ο κ. Βερβαινιώτης. Δύο μήνες αργότερα, το Φεβρουάριο του 2007, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Σπάρτης αποφάσισε ότι δεν παραβιάζεται ο ΚΟΚ και διέταξε με βούλευμά του την απόδοση του ανιχνευτή ραντάρ στον κάτοχό του.



«Έκτοτε χρησιμοποιώ κανονικά τον ανιχνευτή ραντάρ. Όταν με σταματούν και με ρωτούν για ποιο λόγο τον έχω στο αυτοκίνητο, τους δείχνω την απόφαση του δικαστηρίου.»



Παράλληλα, ζήτησε από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) να του χορηγηθεί άδεια για τη χρήση της συγκεκριμένης συσκευής. Η ΕΕΤΤ παρέπεμψε το θέμα στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία απάντησε ότι αναμένει την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης. Το AUTO BILD επικοινώνησε με τη Διεύθυνση Διαχείρισης και Ελέγχου Φάσματος Ραδιοσυχνοτήτων, η οποία μας ενημέρωσε ότι δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση του νόμου περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών δεν έχουν καθοριστεί οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της συγκεκριμένης άδειας!



«Το παράλογο είναι ότι έχουν περάσει δύο χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα. Και στο διάστημα αυτό δεν έχουν ενημερωθεί οι αστυνομικές αρχές ότι δεν έχει εκδοθεί η απόφαση που να καθορίζει ποιες συσκευές είναι νόμιμες και ποιες παράνομες» τονίζει ο κ. Βερβαινιώτης. «Ορισμένοι δε θέλουν να εκδοθεί απόφαση, ώστε συλλήβδην να απαγορευτούν όλοι οι ανιχνευτές ραντάρ. Έχει φοβηθεί ο κόσμος, δε θέλει να μπλέξει. Η ιστορία αυτή μου στοίχισε και χρόνο και χρήμα.»



Έρευνες που έχουν γίνει στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν ότι οι χρήστες συσκευών που ανιχνεύουν τα ραντάρ παρουσιάζουν μειωμένη συμμετοχή σε τροχαία ατυχήματα. «Από τη στιγμή που ειδοποιείσαι για παρουσία ραντάρ, είσαι πιο προσεκτικός. Οι συσκευές αποτελούν απλώς μία ηχητική ειδοποίηση ότι πλησιάζεις σε ραντάρ, πέραν της οπτικής ειδοποίησης, των πινακίδων δηλαδή.



Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η παραβατικότητα» δηλώνει ο Νίκος Βερβαινιώτης, που υποστηρίζει ότι η αδειοδότηση -όταν γίνει- θα πρέπει να έχει αποκλειστικά τεχνικά και όχι προσωπικά κριτήρια.





Συμπέρασμα

Σε... θέατρο του παραλόγου έχει εξελιχθεί η διαδικασία για την απόκτηση άδειας χρήσης συσκευών εντοπισμού ραντάρ. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2006, κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μελέτης και Αναθεώρησης του ΚΟΚ, προβλέφθηκε στο σχέδιο τροπολογιών η απαγόρευση χρήσης συσκευών που κάνουν παρεμβολές στα ραντάρ της Τροχαίας και όχι των συσκευών απλού εντοπισμού ραντάρ.



Έκτοτε και ενώ η κοινή υπουργική απόφαση παραμένει «αραχνιασμένη» σε κάποιο συρτάρι, τα στελέχη της Τροχαίας συνεχίζουν να βεβαιώνουν παραβάσεις για όσους διαθέτουν ανιχνευτές ραντάρ, απλά επειδή δεν έχουν ενημερωθεί. Η περίπτωση του κ. Βερβαινιώτη αποδεικνύει, πάντως, ότι ο επιμένων μπορεί να νικήσει το ελληνικό παράδοξο
Άβαταρ μέλους
dgiannitakis    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 22469
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 26, 2009 20:56
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 3 MPS

Re: ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Apatsi την Τετ Απρ 29, 2009 11:58

dgiannitakis έγραψε:Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει εκδοθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Μεταφορών, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, με την οποία θα καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της άδειας.



Αυτό Δημήτρη μου δεν το γνωρίζω (εάν υπάρχει απόφαση). Και για να το λες κάτι παραπάνω γνωρίζεις από εμένα. ;)
Σωστός ο παίχτης τότε! :lol: :lol:

Αλλά για να κινήσεις τις διαδικασίες και να πας δικαστήριο πιστεύω ότι δεν πρέπει να δεχτείς την παράβαση και να μην υπογράψεις. Έτσι δεν είναι?
Εικόνα

Pirgetos - Larissa
Άβαταρ μέλους
Apatsi    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 999
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 19:44
Τοποθεσία: Λάρισα
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 (01/2005)

Επόμενο

Επιστροφή στο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.)

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron