[ +/- ] [ Τώρα είναι Παρ Μαρ 29, 2024 05:23 ]

Ιπποδυναμη η ροπη?

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό Pats την Τρί Μάιος 28, 2019 15:44

πολυ ωραια και σας παραδεχομαι για αυτα που λετε.θα σας θεσω ενα πιστευω απλω ερωτημα.

εχουμε εναν ντιζελ 100 ιππων με 26 κιλα ροπη και ενα τουρμπο χιλιαρακι 100 ιππων με 22 κιλα ροπη κι ενα ατμοσφαιρικο πχ 1,4 κεκ 100 ιππων με 15 κιλα ροπη αλλα σε μεγαλυτερο φασμα στροφων.
πανε απο ρολαριστες στις 2000 σαλ.τι πιστευετε γινεται εκει?
γιατι εγω πιστευω οτι το ντιζελ θα ειναι μπροστα στην αρχη και στο τελος της φανταστικης αυτης κοντρας θα ειναι μπροστα η μαζι μπροστα το 1000αρακι η το ατμοσφαρικο
Εικόνα
> Mazda 2 1.5 Touring Alloy SAP, White Pearl <
Άβαταρ μέλους
Pats    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 971
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 07, 2008 18:38
Τοποθεσία: Κερατσινι - Πειραιας
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 41
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 2 1.5 Touring Alloy SAP, White Pearl

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό pankrok την Τρί Μάιος 28, 2019 15:54

η συνηθης αντιληψη λεει οτι το ντηζελ εχει τερατωδη ροπη και σκαβει κλπ

το προβλημα ειναι οτι ενα μοτερ ντηζελ εχει μεγιστες στροφες λειτουργιας τις 5000 +- 200
αποτελεσμα ειναι οτι συνδιαζεται ΠΑΝΤΑ με κιβωτια μακρυτερων σχεσεων

κατεπεκταση το πλεονεκτημα της μεγαλης ροπης παει περιπατο ενω δεν μπορεις να κανεις ρολαριστες απο αντιστοιχες στροφες γιατι απλα οι 2000 στροφες του πετρελαιοκινητηρα σε ολες τις σχεσεις ειναι +15% περισσοτερα χιλιομετρα απο ενα βενζινοκινητο.

οι ονομαστικες τιμες οπως ειπαμε παραπανω ΔΕΝ ειναι αρκετες για να να βγαλεις το συμπερασμα που θα ηθελες
το χιλιαριακι της τελευταιας γενιας με το μικρο τουρμπινακι του αποδιδει πολυ μεγαλο μερος της ισχυος του χαμηλα
ο πετρελαιοκινητηρας της τελευταιας γενιας εξακολουθει να εχει ενα θεματακι στις πολυ χαμηλες στροφες , ενω το βαρυ βολαν του γενικα δεν συντελει στην ευστροφια

στο θεωρητικο σου ερωτημα με αυτοκινητα συγχρονης τεχνολογιας πιθανοτατα το 1000αρακι θα εφευγε μπροστα απο πολυ νωρις.
το ντηζελακι μαλλον θα ακολοθουσε αν τα ανοιγματα ηταν με 3η και πανω. αν ηταν με 2α ο ατμοσφαιρικο πιθανοτατα πιο ελαφρυ/ευστροφο θα ναοιγε πιο γρηγορα.

αλλα χωρις διαγραμμα ισχυος/στροφων δεν βγαινει συμπερασμα (και φυσικα να ξερουμε για τι βαρος μιλαμε)

GTX2867r / forged / ported / sleeved και βλεπουμε...


Ώπα λάθος. Δις λαστ γιαρ. Τώρα όλα μανουλα!
Άβαταρ μέλους
pankrok    
1,9 Bar
1,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 3903
Εγγραφή: Τετ Οκτ 15, 2008 12:24
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 45
Μοντέλο Αυτ.: Mazda CX7 '08/ Honda HRV '99 / Vitara 1.4 '19

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό andymx5 την Τετ Φεβ 05, 2020 09:34

κι αλλοι παραγοντες επηρεαζουν αυτο το διλλημα οπως που βγαζει την δυναμη,που βγαζει την ροπη και με ποιο τροπο.

αν εχετε λιγο υπομονη δειτε κι αυτο το ενδιαφερον βιντεο
Εικόνα
andymx5    
0,3 Bar
0,3 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 381
Εγγραφή: Σάβ Απρ 16, 2011 17:48
Γένος: Δεν έχει ορισθεί
Μοντέλο Αυτ.: mazda mx5

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό ΙΩΑΝΝΗΣ την Τετ Φεβ 05, 2020 19:01

pankrok έγραψε:ηρθε η στιγμη να καταλαβουμε ολοι ποτε ενας κινητηρας μπορει να θεωρηθει δυνατος για καθημερινη χρηση και ποτε για αγωνιστικη

πχ ενα μοτερ 200 ιππων στις 7000 στροφες , αν βγαζει 180 στις 6000 , 150 στις 5000 και 100 στις 3000 θα εχει πολυ καλη αποδοση σε αγωνιστικη χρηση αλλα θα ειναι πολυ πιο αδυναμο απο ενα αλλο πχ 150 στις 7000, 160 στις 5500, 140 στις 4000 και 120 στις 3000 σε καθημερινη χρηση γιατι πολυ απλα στη συνηθη περιοχη λειτουργειας θα βγαζει πολυ μεγαλυτερη ισχυ και αυτο θα φαινεται στο δρομο
θεωρητικα δυο ιδια οχηματα με αυτα τα μοτερ θα εχουν τεραστεια διαφορα ανοιγοντας απο 3000 στροφες και οι οδηγοι θα κοιταζονται μεταξυ τους μην πιστευοντας οτι το 160 ιππων μοτερ ριχνει στα αυτια σε αυτο των 200 και οτι αποκλειεται να ειναι σωστες οι τιμες των εργοστασιων και μπλαμπλαμπλα

τα μοτερ που παραγονται σημερα εχουν βελτιωθει σημαντικα (=δεν εχουν καμια σχεση) στην συνηθη περιοχη λειτουργιας τους , δηλαδη 1000-4000 στροφες , κατι που δεν φαινεται στις ονομαστικες τιμες ροπης/ισχυος (ισως σε καποια να φαινεται στην τιμη της ροπης αλλα οχι σημαντικα) αλλα θα φαινοταν στο διαγραμμα ισχυος (που ειναι και το μονο που πρεπει να μας ενδιαφερει)

ετσι σημερα μοτερ των 140 ιππων δουλευουν σαν 180+ της περασμενης δεκαετιας, 100 ιππων σαν 120+, 200 ιππων σαν 250+ κλπ
και αυτο ειναι εξαιρετικα χρησιμο για μας, γιατι εχουμε ενα πολυ πιο δυνατο μοτερ εκει που το χρησιμοποιουμε και χαιρομαστε το οποιο "πεφτει" σε περιοχη λειτουργιας που ουτως η αλλως για μη αγωνιστικο οχηαμ ειναι αχρηστη.
πχ με ενα σημερινο μοτερ 120 ιππων εχεις ενα μεσαιο οχημα με τελικη 210+ (που δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις γενικα , ισως μια φορα στο πολυ τοσο ) με πολυ καλη επιταχυνση στην περιοχη 30 με 130 , που θα ανοιγει πολυ καλα μεχρι τα 170 και γενικα θα σου δινει πολυ χαρα να ζεις μαζι του αν και μολις 120 ιππων (κατι που πριν δεκα χρονια θα σου φαινοταν "ναι μωρε καλο ειναι , δεν βαζει και φωτια στο δρομο αλλα παει")

αυτο που συνεβει ομως και ειναι πολυ σημαντικο ειναι οτι ανεβηκε ο βαθμος αποδοσης του μοτερ στην συνηθη περιοχη λειτουργιας του και μεγαλωσε η ωφελιμη περιοχη και σε φορτιο και σε στροφες.
οποτε οχι μονο εχουμε δυνατοτερα μοτερ αλλα εχουμε και οικονομικοτερα.



Σωστός!!!! :bow:
Άβαταρ μέλους
ΙΩΑΝΝΗΣ    
1,3 Bar
1,3 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 1399
Εγγραφή: Τρί Μαρ 22, 2016 16:47
Τοποθεσία: ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 6 (GH) 1,8

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό Nasos Mazdaspeed 6 την Τετ Φεβ 05, 2020 19:48

Πραγματικά εμπεριστατωμενη και τέλεια ανάλυση από τον Παναγιώτη!!!
http://www.mazdaclub.gr
Ηonda Type R fn2-Citroen Saxo VTS
ΟY ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ
Εικόνα
To be a Spartan ,you must live like a Spartan!
Άβαταρ μέλους
Nasos Mazdaspeed 6    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 39013
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 06, 2008 15:22
Τοποθεσία: Χαλανδρι-Σπαρτη
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 48
Μοντέλο Αυτ.: Εx Mazda 6 MPS-Citroen Saxo VTS-Honda Type R FN2

Re: Ιπποδυναμη η ροπη?

Δημοσίευσηαπό Nicola την Κυρ Ιούλ 17, 2022 17:28

Ετσι ακριβως!!Οπως το γραφεις pankrok!!Μου δινει πολυ χαρα ναζω μαζι του!!
Συμφωνω με την αναλυση beer


pankrok έγραψε:ετσι σημερα μοτερ των 140 ιππων δουλευουν σαν 180+ της περασμενης δεκαετιας, 100 ιππων σαν 120+, 200 ιππων σαν 250+ κλπ
και αυτο ειναι εξαιρετικα χρησιμο για μας, γιατι εχουμε ενα πολυ πιο δυνατο μοτερ εκει που το χρησιμοποιουμε και χαιρομαστε το οποιο "πεφτει" σε περιοχη λειτουργιας που ουτως η αλλως για μη αγωνιστικο οχηαμ ειναι αχρηστη.
πχ με ενα σημερινο μοτερ 120 ιππων εχεις ενα μεσαιο οχημα με τελικη 210+ (που δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις γενικα , ισως μια φορα στο πολυ τοσο ) με πολυ καλη επιταχυνση στην περιοχη 30 με 130 , που θα ανοιγει πολυ καλα μεχρι τα 170 και γενικα θα σου δινει πολυ χαρα να ζεις μαζι του αν και μολις 120 ιππων (κατι που πριν δεκα χρονια θα σου φαινοταν "ναι μωρε καλο ειναι , δεν βαζει και φωτια στο δρομο αλλα παει")

αυτο που συνεβει ομως και ειναι πολυ σημαντικο ειναι οτι ανεβηκε ο βαθμος αποδοσης του μοτερ στην συνηθη περιοχη λειτουργιας του και μεγαλωσε η ωφελιμη περιοχη και σε φορτιο και σε στροφες.
οποτε οχι μονο εχουμε δυνατοτερα μοτερ αλλα εχουμε και οικονομικοτερα.
2_13

LILAC SILVER A.E.
φιλικά Νίκος
Άβαταρ μέλους
Nicola    
1,6 Bar
1,6 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Παρ Μάιος 08, 2009 18:37
Τοποθεσία: ΛΑΜΙΑ
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 56
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 GH Sedan 1.8 Touring Clima - Atos 1.0

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Άρθρα Μελών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron