[ +/- ] [ Τώρα είναι Κυρ Μάιος 12, 2024 19:04 ]

Τι ισχυει για τις αντιηλιακες μεβρανες

Τι ισχυει για τις αντιηλιακες μεβρανες

Δημοσίευσηαπό Apatsi την Πέμ Αύγ 04, 2011 10:29

M6CRAZY έγραψε:
stelios120 έγραψε:.αλλα συμφωνα με τον νομο τα μπροστα ειναι παρανομα.


Kάνεις μεγάλο λάθος φίλε μου :mrgreen:

Αν κοιτάξεις καλά έχω ποστάρει και το νόμο :roll: :roll:

viewtopic.php?f=159&t=780&p=33252&hilit=ap_29039.pdf#p33252



Ο νόμος που πόσταρες το λέει ξεκάθαρα:

membr04.jpg


"Άρθρο 3
Παράγραφος 2
Δεν επιτρέπεται σε κανένα όχημα τόσο στον εμπρόσθιο ανεμοθώρακα όσο και στους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού, η επικόλληση μεμβρανών οι οποίες μεταβάλλουν το συντελεστή μετάδοσης φωτός των εδαφίων (α) και (β) της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας. Επιτρέπεται, όμως:
α) Η επικόλληση «λωρίδας» μεμβράνης πλάτους έως 10 εκατοστών (μετρούμενη από την πάνω πλευρά του υαλοπίνακα) για την αντιθαμβωτική προστασία του οδηγού και
β) Η επικόλληση μεμβράνης περιορισμού υπεριώδους ακτινοβολίας."


Εξαιρέσεις
"Άρθρο 8
Παράγραφος 1
Οδηγοί που έχουν προβλήματα υγείας τα οποία επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία (μάτια, δέρμα κ.λπ.), μπορούν να επικολλούν μεμβράνες στους υαλοπίνακες του οχήματός τους, εφόσον έχουν εξεταστεί από Δ.Ι.Ε. και υπάρχει σχετικό «Πόρισμα Εξέτασης», σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. 47919/5195/03 (Β΄ 1205) κοινή υπουργική απόφαση, όπως αυτή ισχύει. Οι λεπτομέρειες εφαρμογής σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και οδηγών της παραγράφου αυτής θα καθοριστούν από την αρμόδια υπηρεσία."



Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

"Άρθρo 81

Παράγραφος 7
Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων, οχημάτων και των ρυμουλκουμένων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου
και του ανεμοθώρακα καθώς και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο ώστε, αφ’ ενός μεν, σε περίπτωση θραύσης τους, ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφ’ ετέρου δε να είναι ορατός τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβαίνοντες αυτού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης καθορίζονται οι προδιαγραφές των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα πίσω από τη θέση του οδηγού - συνοδηγού, όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξιό καθρέπτη, καθώς και οι περιπτώσεις εκείνες που για ιατρικούς λόγους επιτρέπεται η επικόλληση μεμβρανών σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα, τα διαφανή μέρη του ανεμοθώρακα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από τέτοια ύλη, ώστε:
α) η διαφάνεια του ανεμοθώρακα να μην ελαττώνεται με την πάροδο του χρόνου·
β) να μην παραμορφώνουν τις εικόνες των αντικειμένων που φαίνονται διά μέσου του ανεμοθώρακα·
γ) σε περίπτωση θραύσης τους, ο οδηγός να έχει ικανή καθαρή θέα της οδού.

Παράγραφος 26
Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί οδικό όχημα, τρίτροχο όχημα, μοτοσικλέτα, μοτοποδήλατο, αγροτικό μηχάνημα ή μηχάνημα έργων, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού ή που δεν είναι εφοδιασμένο με τους από το άρθρο αυτό προβλεπόμενους μηχανισμούς, πινακίδες, συσκευές, ζώνες ασφαλείας ή συστήματα ή που έχει μηχανισμούς, πινακίδες, συσκευές, ζώνες ασφαλείας ή συστήματα που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, στην περίπτωση δε που δεν είναι εφοδιασμένο με τις ζώνες ασφαλείας που προβλέπονται στην παράγραφο 17 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ. Προκειμένου για λεωφορεία και φορτηγά οχήματα, το διοικητικό πρόστιμο των ογδόντα (80,00) ευρώ επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος και όχι στον οδηγό αυτού, εφόσον η παράβαση αφορά στον εφοδιασμό του οχήματος με τα κατάλληλα ελαστικά."


"Άρθρo 103
Eπιβoλή διoικητικών μέτρων
1. Στους παραβάτες των διατάξεων των άρθρων 4 παράγραφος 3 (πινακίδες Ρ-6, Ρ-8 έως Ρ-14, Ρ-18 έως Ρ-20, Ρ-25, Ρ-26, Ρ-33, Ρ-71 και Ρ-72,), 5 παράγραφος 8 (περιπτ. ε΄, στ΄, ζ΄), 12 παράγραφος 7, 16 παράγραφοι 2 και 3, 21, 23, 25, 34 παράγραφοι 3 έως 7, 37, 39 παράγραφος 2, 54 παράγραφος 1, 64, 68, 70, 78, 79 και 81 παράγραφοι 1, 7, 8, 11, 12 και 13 του παρόντος Κώδικα επιβάλλεται και το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες. Το υπό της παραγράφου αυτής προβλεπόμενο διοικητικό μέτρο επιβάλλεται και στην περίπτωση που το όχημα δεν έχει ασφαλισθεί για αστική ευθύνη από ατυχήματα αυτοκινήτων."


Για να λυθούν οι απορίες σας.............
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.
Εικόνα

Pirgetos - Larissa
Άβαταρ μέλους
Apatsi    
0,9 Bar
0,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 999
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 16, 2008 19:44
Τοποθεσία: Λάρισα
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 50
Μοντέλο Αυτ.: Mazda 6 (01/2005)

Re: Τι ισχυει για τις αντιηλιακες μεβρανες

Δημοσίευσηαπό Nasos Mazdaspeed 6 την Παρ Μαρ 08, 2013 13:49

και ενα συμπληρωμα :
Τι αναφέρει ο ΚΟΚ;

Το πρόστιμο για όχημα που διαθέτει αντηλιακές μεμβράνες με χαρακτηριστικά διαφορετικά από αυτά που αναφέρει ο Νόμος, ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Διαβάζοντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην Παράγραφο 7 του ¶ρθρου 81, θα δείτε ακριβώς τι αναφέρεται για τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αντηλιακές μεμβράνες. Πιο συγκεκριμένα: "Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων, οχημάτων και των ρυμουλκούμενων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου και του ανεμοθώρακα καθώς και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο ώστε, αφ' ενός μεν, σε περίπτωση θραύσης τους, ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφ' ετέρου δε να είναι ορατός τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβαίνοντες αυτού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης καθορίζονται οι προδιαγραφές των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα πίσω από τη θέση του οδηγού - συνοδηγού, όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξιό καθρέπτη, καθώς και οι περιπτώσεις εκείνες, που για ιατρικούς λόγους επιτρέπεται η επικόλληση μεμβρανών σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου. Ειδικότερα, τα διαφανή μέρη του ανεμοθώρακα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από τέτοια ύλη, ώστε:
α) η διαφάνεια του ανεμοθώρακα να μην ελαττώνεται με την πάροδο του χρόνου.
β) να μην παραμορφώνουν τις εικόνες των αντικειμένων που φαίνονται δια μέσου του ανεμοθώρακα.
γ) σε περίπτωση θραύσης τους, ο οδηγός να έχει ικανή καθαρή θέα της οδού". Συνεχίζοντας στην παράγραφο 8 του ίδιου ¶ρθρου: "Απαγορεύεται η τοποθέτηση ή ανάρτηση μπροστά ή πίσω από τον ανεμοθώρακα, ως και η επικόλληση σε αυτόν αντικειμένων, που περιορίζουν την ορατότητα του οδηγού".Διαβάζοντας όμως την Παράγραφο 3 του ¶ρθρου 82 αναφέρονται τα εξής: "Το μηχανοκίνητο όχημα πρέπει να είναι κατασκευασμένο κατά τρόπο, ώστε το πεδίο ορατότητας του οδηγού, μπροστά, δεξιά και αριστερά αυτού, να είναι αρκετό, για να είναι δυνατή η ασφαλής οδήγηση".

Η οδηγία της EWFA
Ο ευρωπαϊκός οργανισμός European Window Film Association (EWFA) διευκρινίζει, ότι οι αντηλιακές μεμβράνες δεν είναι παράνομες εφ' όσον πληρούν κάποιες προδιαγραφές σχετικά με το συντελεστή μετάδοσης του φωτός, ο οποίος δε θα πρέπει να είναι μικρότερος από:
-75% οι ανεμοθώρακες
-70% για τα παράθυρα εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού
-70% για τα πίσω παράθυρα, εκτός αν έχει δύο πλευρικούς καθρέφτες, οπότε και δεν ορίζεται.
Έτσι, μέχρι η ελληνική Αστυνομία να μπορεί να μετρήσει το συντελεστή μετάδοσης του φωτός μέσω κάποιου οργάνου, θεωρητικά δεν μπορεί να βεβαιώσει κλήσεις. Βέβαια, για να είσαστε περισσότερο σίγουροι ότι δε θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα σε κάποιον έλεγχο της Τροχαίας, θα πρέπει να ζητήσετε μία έγγραφη βεβαίωση, ότι το προϊόν τηρεί τις προδιαγραφές, από το κατάστημα όπου έγινε η τοποθέτηση.
Με συνταγή γιατρού

Όπως διαβάσατε στον ΚΟΚ στην Παράγραφο 7 του ¶ρθρου 81, σε περίπτωση που κάποιο άτομο διαπιστωθεί από γιατρό ότι έχει κάποιο πρόβλημα υγείας (π.χ. ευαισθησία δέρματος στον ήλιο), με ανάλογη βεβαίωση μπορεί να τοποθετήσει νόμιμα αντηλιακές μεμβράνες σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου. Αρκετές ιστορίες έχουν ακουστεί όπου κάποιοι, ενώ υποστηρίζουν σε κάποιον έλεγχο που τους έχει γίνει από την ελληνική Αστυνομία, ότι έχουν πρόβλημα υγείας, τους έχει δοθεί κλήση. Βέβαια, αυτό ισχύει γι αυτούς που δε διαθέτουν βεβαίωση γιατρού και αναφέρουν το πρόβλημα ώστε να γλιτώσουν την κλήση.
http://www.mazdaclub.gr
Ηonda Type R fn2-Citroen Saxo VTS
ΟY ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ
Εικόνα
To be a Spartan ,you must live like a Spartan!
Άβαταρ μέλους
Nasos Mazdaspeed 6    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 39013
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 06, 2008 15:22
Τοποθεσία: Χαλανδρι-Σπαρτη
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 48
Μοντέλο Αυτ.: Εx Mazda 6 MPS-Citroen Saxo VTS-Honda Type R FN2

Re: Τι ισχυει για τις αντιηλιακες μεβρανες

Δημοσίευσηαπό dim63 την Παρ Μαρ 08, 2013 14:14

χωρις π@@@@ριες, κυκλοφορουν πραγματικα τυφλα αυτοκινητα με το πιο σκουρο να ειναι η μπογια.

θα ηταν ενα πολυ καλο εσοδο,και ισως να ηταν και το αντιμετρο για καποιο χαρατσι.

μπορει πολυ ευκολα να γινει ελεγχος, λεγεται φωτομετρο.

χτες το βραδυ κοντεψε να με πλευρισει το διπλα οχημα μαρκας καγκουριας και αν και ηρθαμε στους 20 ποντους τον οδηγο δεν τον εβλεπα,

οχι 80€ αλλα παραπανω πρεπει και να ειναι αναλογο της σκουραδας.

και κατι που λειπει ειναι μια κληση για την γαιδουρια.
Mazda Tribute 2.3 LPG bigas geartech χωρις λαδια ξυδια
Άβαταρ μέλους
dim63    
0,8 Bar
0,8 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 819
Εγγραφή: Τετ Μάιος 18, 2011 18:49
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 61
Μοντέλο Αυτ.: Tribute 2.3 LPG bigas geartech χωρις λαδια ξυδια


Επιστροφή στο Άρθρα Μελών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης