[ +/- ] [ Τώρα είναι Τετ Μάιος 15, 2024 13:48 ]

Προπορεια, βαθμος αποδοσης και ρυποι

Προπορεια, βαθμος αποδοσης και ρυποι

Δημοσίευσηαπό pankrok την Δευτ Φεβ 18, 2013 16:42

dynamodeiktiko_c.pdf
dynamodeiktiko_a.pdf
dynamodeiktiko_b.pdf
αντε ειστε καλα παιδια (=δεν βαριεμαι πολυ) οποτε βρηκα μερικα διαγραμματα που δειχνουν ποιοτικα τι συμβαινει κατα την καυση μεσα στον κυλινδρο.

τα διαγραμματα αυτα δυστυχως ληφθηκαν απο διαφορετικες μηχανες σε διαφορετικες συνθηκες (οποτε η ισχυς που βλεπετε δεν ειναι συγκρισιμη προς εκδοση συμπερασματων ποσοτικων)
αφορουν διχρονους ναυτικους κινητηρες (100-110rpm) με διωστηρα και βακτρο αλλα για τους λογους που θα συζητηθουν δεν εχει και τοση σημασια.

α) Οξειδια του αζωτου (NOx)
σαν ρυπος , σχηματιζεται κατα την καυση μεσα στον κυλινδρο και ειναι ανεξαρτητα απο το καυσιμο που χρησιμοποιειται (αλλωστε κατα την καυση και το πετρελαιο και η βενζινη περιεχουν το ιδιο ποσοστο υδρογονου και ανθρακα κατα βαρος , οποτε η θερμικη τους αξια ειναι κοντινη)
ευνοειται σε συνθηκες υψηλης πιεσης και θερμοκρασιας (κατι που συμβαδιζει κατα την καυση , οταν οι πιεσεις ανεβαινουν , οι θερμοκρασιες ακολουθουν) με οριο τους 2000 βαθμους περιπου οπου απο κει και κατω ουσιαστικα δεν εχουμε NOx.
Αρα λοιπον οταν θελουμε να αποφυγουμε τον σχηματισμο NOx επιλεγουμε η καυση να γινεται σε χαμηλες πιεσεις.
αυτο συμβαινει οταν καθυστερουμε την εναυση ωστε η μεγιστη τιμη να επιτυχανεται σε σημειο που το εμβολο εχει τραβηχθει χαμηλα και οι πιεσεις δεν μπορουν να ανεβουν ψηλα. αυτο ειναι λοιπον ενα κυριο χαρακτηριστικο ολων των συγχρονων κινητηρων που συμμορφωνονται με χαμηλες εκπομπες NOx, η καθυστερηση αναφλεξης.

β) βαθμος αποδοσης. απο το διαγραμμα μπορει να καταλαβει κανεις οτι η πιεση στον κυλινδρο συμβαλει θετικα οταν ξεπερασουμε το ΑΝΣ (ανω νεκρο σημειο) οποτε η πιεση αυτη σπρωχνει προς την κατευθυνση που θελουμε το εμβολο αρα το εργο εινια θετικο ενω συμβαλει αρνητικα κατα την συμπιεση οποτε σπαταλαμε ενεργεια για να την υπερνικησουμε. Συνεπω ειναι λογικο να θελουμε ενα προφιλ υψηλων πιεσεων μετα το ΑΝΣ που θα μας δινουν μεγαλυτερο θετικο εργο ενω επιπλεον θελουμε οταν ανοιγουν οι βαλβιδες εξαγωγης να μην ξεφυσαμε καυσαερια υπο σχετικα υψηλη πιεση καθως ετσι πεταμε καυσιμο χωρις να το εκμεταλευτουμε.
Ειναι λοιπον προφανες , οτι οταν θελουμε υψηλο βαθμο αποδοσης (αρα και οικονομια) θελουμε αυξημενη προπορεια ,ακριβως το αντιθετο απο οτι οταν θελουμε χαμηλες εκπομπες NOx.

Για αυτο λοιπον, ενα καλο προγραμμα δεν ειναι αυτο που απλα σηκωνει την πιεση στο τουρμπο και τελειωσαμε. Ειναι αυτο που επεμβαινει στου χαρτες αναφλεξης και δινει αρκετη προπορεια (πχ οπως στο σχημα b) ωστε να πετυχουμε καλο βαθμο αποδοσης και κατασυνεπεια οικονομια.
βεβαια σε περιπτωησ υπερβολης (πχ στο α) οι πιεσεις ανεβαινουν ψηλα (σε περιπτωση βενζινης μιλαμε και για προαναφλεξη) ενω παει περιπατο και η οικονομια αφου εχουμε και μεγαλυτερο αρνητικο εργο (ανοδος πιεσης πριν το ΑΝΣ)

δεν ξερω αν με πιανετε...
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

GTX2867r / forged / ported / sleeved και βλεπουμε...


Ώπα λάθος. Δις λαστ γιαρ. Τώρα όλα μανουλα!
Άβαταρ μέλους
pankrok    
1,9 Bar
1,9 Bar
 
Δημοσιεύσεις: 3903
Εγγραφή: Τετ Οκτ 15, 2008 12:24
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 46
Μοντέλο Αυτ.: Mazda CX7 '08/ Honda HRV '99 / Vitara 1.4 '19

Επιστροφή στο Άρθρα Μελών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης