πολυ ωραια και σας παραδεχομαι για αυτα που λετε.θα σας θεσω ενα πιστευω απλω ερωτημα.
εχουμε εναν ντιζελ 100 ιππων με 26 κιλα ροπη και ενα τουρμπο χιλιαρακι 100 ιππων με 22 κιλα ροπη κι ενα ατμοσφαιρικο πχ 1,4 κεκ 100 ιππων με 15 κιλα ροπη αλλα σε μεγαλυτερο φασμα στροφων. πανε απο ρολαριστες στις 2000 σαλ.τι πιστευετε γινεται εκει? γιατι εγω πιστευω οτι το ντιζελ θα ειναι μπροστα στην αρχη και στο τελος της φανταστικης αυτης κοντρας θα ειναι μπροστα η μαζι μπροστα το 1000αρακι η το ατμοσφαρικο
η συνηθης αντιληψη λεει οτι το ντηζελ εχει τερατωδη ροπη και σκαβει κλπ
το προβλημα ειναι οτι ενα μοτερ ντηζελ εχει μεγιστες στροφες λειτουργιας τις 5000 +- 200 αποτελεσμα ειναι οτι συνδιαζεται ΠΑΝΤΑ με κιβωτια μακρυτερων σχεσεων
κατεπεκταση το πλεονεκτημα της μεγαλης ροπης παει περιπατο ενω δεν μπορεις να κανεις ρολαριστες απο αντιστοιχες στροφες γιατι απλα οι 2000 στροφες του πετρελαιοκινητηρα σε ολες τις σχεσεις ειναι +15% περισσοτερα χιλιομετρα απο ενα βενζινοκινητο.
οι ονομαστικες τιμες οπως ειπαμε παραπανω ΔΕΝ ειναι αρκετες για να να βγαλεις το συμπερασμα που θα ηθελες το χιλιαριακι της τελευταιας γενιας με το μικρο τουρμπινακι του αποδιδει πολυ μεγαλο μερος της ισχυος του χαμηλα ο πετρελαιοκινητηρας της τελευταιας γενιας εξακολουθει να εχει ενα θεματακι στις πολυ χαμηλες στροφες , ενω το βαρυ βολαν του γενικα δεν συντελει στην ευστροφια
στο θεωρητικο σου ερωτημα με αυτοκινητα συγχρονης τεχνολογιας πιθανοτατα το 1000αρακι θα εφευγε μπροστα απο πολυ νωρις. το ντηζελακι μαλλον θα ακολοθουσε αν τα ανοιγματα ηταν με 3η και πανω. αν ηταν με 2α ο ατμοσφαιρικο πιθανοτατα πιο ελαφρυ/ευστροφο θα ναοιγε πιο γρηγορα.
αλλα χωρις διαγραμμα ισχυος/στροφων δεν βγαινει συμπερασμα (και φυσικα να ξερουμε για τι βαρος μιλαμε)
pankrok έγραψε:ηρθε η στιγμη να καταλαβουμε ολοι ποτε ενας κινητηρας μπορει να θεωρηθει δυνατος για καθημερινη χρηση και ποτε για αγωνιστικη
πχ ενα μοτερ 200 ιππων στις 7000 στροφες , αν βγαζει 180 στις 6000 , 150 στις 5000 και 100 στις 3000 θα εχει πολυ καλη αποδοση σε αγωνιστικη χρηση αλλα θα ειναι πολυ πιο αδυναμο απο ενα αλλο πχ 150 στις 7000, 160 στις 5500, 140 στις 4000 και 120 στις 3000 σε καθημερινη χρηση γιατι πολυ απλα στη συνηθη περιοχη λειτουργειας θα βγαζει πολυ μεγαλυτερη ισχυ και αυτο θα φαινεται στο δρομο θεωρητικα δυο ιδια οχηματα με αυτα τα μοτερ θα εχουν τεραστεια διαφορα ανοιγοντας απο 3000 στροφες και οι οδηγοι θα κοιταζονται μεταξυ τους μην πιστευοντας οτι το 160 ιππων μοτερ ριχνει στα αυτια σε αυτο των 200 και οτι αποκλειεται να ειναι σωστες οι τιμες των εργοστασιων και μπλαμπλαμπλα
τα μοτερ που παραγονται σημερα εχουν βελτιωθει σημαντικα (=δεν εχουν καμια σχεση) στην συνηθη περιοχη λειτουργιας τους , δηλαδη 1000-4000 στροφες , κατι που δεν φαινεται στις ονομαστικες τιμες ροπης/ισχυος (ισως σε καποια να φαινεται στην τιμη της ροπης αλλα οχι σημαντικα) αλλα θα φαινοταν στο διαγραμμα ισχυος (που ειναι και το μονο που πρεπει να μας ενδιαφερει)
ετσι σημερα μοτερ των 140 ιππων δουλευουν σαν 180+ της περασμενης δεκαετιας, 100 ιππων σαν 120+, 200 ιππων σαν 250+ κλπ και αυτο ειναι εξαιρετικα χρησιμο για μας, γιατι εχουμε ενα πολυ πιο δυνατο μοτερ εκει που το χρησιμοποιουμε και χαιρομαστε το οποιο "πεφτει" σε περιοχη λειτουργιας που ουτως η αλλως για μη αγωνιστικο οχηαμ ειναι αχρηστη. πχ με ενα σημερινο μοτερ 120 ιππων εχεις ενα μεσαιο οχημα με τελικη 210+ (που δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις γενικα , ισως μια φορα στο πολυ τοσο ) με πολυ καλη επιταχυνση στην περιοχη 30 με 130 , που θα ανοιγει πολυ καλα μεχρι τα 170 και γενικα θα σου δινει πολυ χαρα να ζεις μαζι του αν και μολις 120 ιππων (κατι που πριν δεκα χρονια θα σου φαινοταν "ναι μωρε καλο ειναι , δεν βαζει και φωτια στο δρομο αλλα παει")
αυτο που συνεβει ομως και ειναι πολυ σημαντικο ειναι οτι ανεβηκε ο βαθμος αποδοσης του μοτερ στην συνηθη περιοχη λειτουργιας του και μεγαλωσε η ωφελιμη περιοχη και σε φορτιο και σε στροφες. οποτε οχι μονο εχουμε δυνατοτερα μοτερ αλλα εχουμε και οικονομικοτερα.
Ετσι ακριβως!!Οπως το γραφεις pankrok!!Μου δινει πολυ χαρα ναζω μαζι του!! Συμφωνω με την αναλυση
pankrok έγραψε:ετσι σημερα μοτερ των 140 ιππων δουλευουν σαν 180+ της περασμενης δεκαετιας, 100 ιππων σαν 120+, 200 ιππων σαν 250+ κλπ και αυτο ειναι εξαιρετικα χρησιμο για μας, γιατι εχουμε ενα πολυ πιο δυνατο μοτερ εκει που το χρησιμοποιουμε και χαιρομαστε το οποιο "πεφτει" σε περιοχη λειτουργιας που ουτως η αλλως για μη αγωνιστικο οχηαμ ειναι αχρηστη. πχ με ενα σημερινο μοτερ 120 ιππων εχεις ενα μεσαιο οχημα με τελικη 210+ (που δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις γενικα , ισως μια φορα στο πολυ τοσο ) με πολυ καλη επιταχυνση στην περιοχη 30 με 130 , που θα ανοιγει πολυ καλα μεχρι τα 170 και γενικα θα σου δινει πολυ χαρα να ζεις μαζι του αν και μολις 120 ιππων (κατι που πριν δεκα χρονια θα σου φαινοταν "ναι μωρε καλο ειναι , δεν βαζει και φωτια στο δρομο αλλα παει")
αυτο που συνεβει ομως και ειναι πολυ σημαντικο ειναι οτι ανεβηκε ο βαθμος αποδοσης του μοτερ στην συνηθη περιοχη λειτουργιας του και μεγαλωσε η ωφελιμη περιοχη και σε φορτιο και σε στροφες. οποτε οχι μονο εχουμε δυνατοτερα μοτερ αλλα εχουμε και οικονομικοτερα.