[ +/- ] [ Τώρα είναι Παρ Μαρ 29, 2024 05:24 ]

Mazda BT 50 Double Cab: Με τον αέρα της κορυφής

Mazda BT 50 Double Cab: Με τον αέρα της κορυφής

Δημοσίευσηαπό Nasos Mazdaspeed 6 την Σάβ Αύγ 23, 2008 19:25

Η Mazda κυνηγά τον αέρα της κορυφής, συνδυάζοντας ένα πολύ άνετο σαλόνι με εξαιρετικές για διπλοκάμπινο δυνατότητες φόρτωσης.
Εικόνα
Αν και μας πήρε κάποια χρόνια να το καταλάβουμε εδώ στην Ελλάδα, αν και το ανόητο νομικό πλαίσιο μπάζει από παντού, το σίγουρο είναι ότι τα διπλοκάμπινα –ή τετράθυρα όπως είναι πιο σωστά- «αγροτικά» ήρθαν για να μείνουν. Και σιγά-σιγά άλλαξαν και αλλάζουν με επιταχυνόμενους ρυθμούς τις αγοραστικές συνήθειες του Έλληνα, ιδίως των κατοίκων της επαρχίας και των αγροτικών περιοχών.

Η φετινή ομοβροντία νέων μοντέλων κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Και δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο ανταγωνισμού, όπου ο κάθε κατασκευαστής ψάχνει να βρει το δικό το ζωτικό χώρο για να κερδίσει το μικρό αλλά προσοδοφόρο κομμάτι της πίτας που του αναλογεί. Με όλους τους εμπλεκόμενους πλέον να… υπερτονίζουν τις επιβατικές ανέσεις και την διάσταση του life-style, η Μazda (σε συνεργασία βεβαίως με την Ford) ακολούθησε μία κάπως πιο δύσκολη πορεία.

Δεν παρέλειψε να βελτιώσει το αυτοκίνητό της εκεί που υστερούσε (στην εικόνα και την άνεση της καμπίνας), όμως δεν… γύρισε την πλάτη στον επαγγελματία, φροντίζοντας να του εξασφαλίσει το μεγαλύτερο και με διαφορά ωφέλιμο φορτίο στην κατηγορία.

Δοκιμάσαμε για πάνω από δυόμισι χιλιάδες χιλιόμετρα το διπλοκάμπινο ΒΤ 50, σε κάθε είδους δρόμο (από τις κορυφές του Παναχαϊκού μέχρι ημερήσιο ταξίδι αστραπή στην Θεσσαλονίκη), και τα συμπεράσματά μας είναι πέρα για πέρα θετικά.

ΣΤΑ ΟΡΗ ΣΤ’ ΑΓΡΙΑ ΒΟΥΝΑ

Για την κύρια διαδρομή της δοκιμής μας επιλέξαμε την ανάβαση ως την κορυφή του Παναχαϊκού και το αιολικό πάρκο που βρίσκεται εκεί. Για να φθάσουμε εκεί ψηλά έπρεπε πρώτα να περάσουμε από τα… σαράντα κύματα της Εθνικής Αθηνών-Πατρών. Αυτή και αν είναι δοκιμασία για το αυτοκίνητο –και τα νεύρα του οδηγού! Όμως το νέο pick-up της Mazda αποδείχθηκε φύλακας άγγελος αυτής της διαδικασίας.

Τις καλύτερες εντυπώσεις κερδίζει με το… «καλημέρα» ο κινητήρας. Μπορεί η ονομαστική ιπποδύναμη των 143 ίππων να ακούγεται «λίγη» σε σχέση με τα 180-200 άλογα των ανταγωνιστών, όμως η πραγματικότητα διαψεύδει κάθε ενδοιασμό. Το τετρακύλινδρο μοτέρ με τις πολλές τεχνολογικές καινοτομίες (εξελιγμένο και κατασκευασμένο από την ίδια την Mazda, και δανεικό στην Ford) είναι μία πραγματική αποκάλυψη. Τραβάει από χαμηλά, ανεβάζει στροφές αβίαστα και χωρίς κομπιάσματα, και καταφέρνει χάρη και στο σχετικά χαμηλό απόβαρο να κινεί το αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς. Τα 150-160 στο κοντέρ διατηρούνται εντελώς… «χαλαρά», τα προσπεράσματα είναι πραγματικό παιχνιδάκι (σχεδόν ξεχνάς τον επιλογέα με την εξαιρετική ροπή) ενώ στα συν να σημειώσουμε και τα μειωμένα επίπεδα θορύβου που φθάνουν στην καμπίνα. Και όλα αυτά χωρίς η κατανάλωση ν’ ανεβεί σε υψηλά επίπεδα, αφού ακόμη και με το πόδι στο… πάτωμα, δύσκολα ξεπερνά τα 12 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε μια πιο νορμάλ οδήγηση, ακόμα και τα 10 λίτρα είναι ένα νούμερο μέσα στα πλαίσια του εφικτού, και αυτό είναι ακόμα μία ένδειξη για την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από την ιαπωνική εταιρία στην κατασκευή αυτού του κινητήρα.
Εικόνα
Στα… σαράντα κύματα που σας λέγαμε πιο πάνω (και ιδίως στην ταραγμένη άσφαλτο στο ύψος της Ακράτας), το Mazda δείχνει ακόμα ένα καλό στοιχείο. Την πολύ ισορροπημένη λειτουργία της ανάρτησής του. Αν κάποιος δει τα στοιχεία σχετικά με το ωφέλιμο φορτίο των σχεδόν 1,2 τόνων θα συμπεράνει ότι πολύ μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας θυσιάστηκε στον βωμό της άνεσης. Όμως το τελικό αποτέλεσμα τους διαψεύδει σε μεγάλο βαθμό.

Σίγουρα δεν είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο της κατηγορορίας του καθώς ο πίσω άξονας κάνει λίγο πιο αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, όμως δεδομένων των τεράστιων δυνατοτήτων στην φόρτωση, το τελικό ισοζύγιο είναι κάτι παραπάνω από θετικό. Θετική είναι και η εικόνα από τα υπόλοιπα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, με το τιμόνι να είναι αρκετά επαρκές σε αίσθηση (και να ελαφρώνει φυσιολογικά όταν αρχίζεις να κυνηγάς τις τελευταίες ενδείξεις του… κοντέρ) ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ

Αφήνοντας την επονομαζόμενη και Εθνική Οδό, και ανηφορίζοντας προς το Παναχαϊκό, το αυτοκίνητο αρχίζει να βρίσκεται περισσότερο στο στοιχείο του. Όχι μόνο γιατί προκαλεί το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων όπου σταθεί και όπου βρεθεί, αλλά και γιατί έχει πλέον την δυνατότητα να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του.

Για τους περιστασιακούς παρατηρητές, η καμπίνα είναι το στοιχείο που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Είτε πρόκειται για ιδιοκτήτες άλλων αυτοκινήτων της κατηγορίας, είτε πολύ περισσότερο για κατόχους της προηγούμενης γενιάς του pick-up της Mazda. Σε σχέση με το τελευταίο, οι αλλαγές είναι θεαματικές. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από την καμπίνα του νέο διπλοκάμπινου είναι ότι βρίσκεται μέσα σε ένα κανονικό επιβατικό τζιπ, με πολύ όμορφο και καλοσχεδιασμένο ταμπλό, με πλούσιο και σύγχρονο πίνακα οργάνων, και εξαιρετικό φινίρισμα.

ΕικόναΠολύ καλές οι εντυπώσεις από τα καθίσματα και την θέση οδήγησης, αλλά και από το επίπεδο της άνεσης και των χώρων που έχουν στην διάθεση τους οι πίσω επιβάτες. Δεν λείπουν οι ενστάσεις (όπως για παράδειγμα σε σχέση με το απαρχαιωμένο χειρόφρενο κάτω από το τιμόνι, ή το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών), όμως παρ’ όλα αυτά, το νέο αυτοκίνητο της Mazda έχει αφήσει πολύ μακριά το άχρωμο και συντηρητικό παρελθόν. Να μην ξεχάσουμε ν’ αναφέρουμε και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού (ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα σε αγροτικό, γιατί όχι;) το οποίο βεβαίως θα ήταν… κενό γράμμα αν δεν συνδυαζόταν με μία από τις πιο ανταγωνιστικές τιμές της ελληνικής αγοράς.

Στον χωματόδρομο προς την κορυφή του βουνού, το Μazda είναι πραγματική απόλαυση. Στα σκληρά κομμάτια με την τυπική για την ελληνική ύπαιθρο «φυτευτή» πέτρα, χρειάζεται λίγο αυτοσυγκράτηση σχετικά με την άνεση της πίσω ανάρτησης (ιδίως αν είναι χωρίς φορτίο), όμως στα «πατημένα» κομμάτια το ΒΤ 50 σε προκαλεί για ένα ασταμάτητο παιχνίδι. Το γρήγορο για την κατηγορία τιμόνι, ο «γλυκός» κινητήρας αλλά και τα αποτελεσματικά μηχανικά μέρη, δημιουργούν ένα σύνολο σβέλτο και ασφαλές και με για τον οδηγό που ξέρει και μπορεί το κάνουν μία… παιδική χαρά οδήγησης και απόλαυσης.

Ψηλά στο εντυπωσιακότατο αιολικό πάρκο (είναι ανακουφιστικό να βλέπεις αυτή την Παράλληλη Ελλάδα να εξακολουθεί να φτιάχνει όμορφα πράγματα), η αξιόπιστη τετρακίνηση αλλά και το σκληροτράχηλο υπόβαθρο του αυτοκινήτου δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ξεπεράσουν ακόμα και τα πιο δύσκολα σημεία. Με εξαίρεση τα σχετικά ασφάλτινα λάστιχα τα οποία μπορούν να σε «προδώσουν» ανά πάσα στιγμή (και τα οποία βεβαίως θα πρέπει να αλλάξουν αν πρόκειται να κινηθεί κανείς σε τέτοιες συνθήκες), όλο το υπόλοιπο τετρακίνητο «πακέτο» του αυτοκινήτου είναι σε διαρκή εγρήγορση για να σε γλιτώσει από την… «κακιά» στιγμή.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Η Μazda με την διπλοκάμπινη έκδοση του ΒΤ50 καταφέρνει ένα ιδιαίτερα δύσκολο επίτευγμα. Από τη μια να έχει ένα άνετο όχημα (καμία σχέση με τις απλές ή την Regular Cab εκδοχές του οχήματος) για την μεταφορά ανθρώπων μέσα σε μια καλοφτιαγμένη και πλούσια εξοπλισμένη καμπίνα και από την άλλη να διατηρεί τα επαγγελματικά του χαρακτηριστικά σε κορυφαία επίπεδα, με το ωφέλιμο στους 1,2 τόνους και την καρότσα μεγάλη και πλήρως εκμεταλλεύσιμη.

Ο συνδυασμός γίνεται ακόμα πιο ακαταμάχητος όταν στον… «λογαριασμό» μπει το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού αλλά και η ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Μία πλήρης και ολοκληρωμένη επιλογή, για τον κατασταλαγμένο επαγγελματία, που δεν εντυπωσιάζεται από την τρελή κούρσα των ιπποδυνάμεων του ανταγωνισμού, αλλά θέλει ένα αυτοκίνητο-σύντροφο (μην ξεχνάμε και την παροιμιώδη αντοχή των αυτοκινήτων της ιαπωνικής εταιρίας) που να αποδίδει το ίδιο σωστό τόσο στην δουλειά όσο και στην διασκέδαση.

ΠΗΓΗ Car and Truck

Οι εκδοσεις και τιμες διαχωριζονται ως εξης:
Εικόνα

Regular Cab Low, με κίνηση 4Χ2 ή 4Χ4, 2θυρο με 2 θέσεις.
Rap (Freestyle) Cab Mid, με κίνηση 4Χ2 ή 4Χ4, και Rap Cab High 4X4, με 2 «κρυμμένες» πίσω πόρτες οι οποίες ανοίγουν προς τα έξω, 5 θέσεις.
Double Cab High, 4X4, 4θυρο, 5 θέσεις.


Έκδοση: REGULAR CAB 4X2= 14.990€
Έκδοση: RAP CAB MID 4X2= 18.990€
Έκδοση: REGULAR CAB 4X4= 18.990€
Έκδοση: RAP CAB MID 4X4= 21.490€
Έκδοση: RAP CAB HIGH 4X4= 23.990€
Έκδοση: DOUBLE CAB HIGH 4X4= 26.990€
http://www.mazdaclub.gr
Ηonda Type R fn2-Citroen Saxo VTS
ΟY ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ
Εικόνα
To be a Spartan ,you must live like a Spartan!
Άβαταρ μέλους
Nasos Mazdaspeed 6    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 39013
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 06, 2008 15:22
Τοποθεσία: Χαλανδρι-Σπαρτη
Χώρα: Greece (gr)
Γένος: Αρσενικό
Ηλικία: 48
Μοντέλο Αυτ.: Εx Mazda 6 MPS-Citroen Saxo VTS-Honda Type R FN2

Re: Mazda BT 50 Double Cab: Με τον αέρα της κορυφής

Δημοσίευσηαπό dgiannitakis την Δευτ Απρ 27, 2009 19:03

ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΝ... :D :bow:

ΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΡΟΠΗ, ΑΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΧΕΡΑΚΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΔΩ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ (NISSAN NAVARA) ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΤΑ 200 ΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΚΑΠΑΚΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ... :x
Άβαταρ μέλους
dgiannitakis    
Overboost
Overboost
 
Δημοσιεύσεις: 22469
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 26, 2009 20:56
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Γένος: Αρσενικό
Μοντέλο Αυτ.: MAZDA 3 MPS


Επιστροφή στο Mazda BT-50

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron